كيمياگران مبين ری

معایب و مزایای شستشوی موتور خودرو

معایب و مزایای شستشوی موتور خودرو

مردم همیشه بحث میکنند که آیا شستشوی موتور خودرو بخشی ضروری از تعمیر و نگهداری خودرو است یا خیر ؟
ما به عنوان پیشرو در فرآیند همیشه میگوییم لازم است ، اما اجباری نیست . ما مشتریان خود را از معایب و مزایای شستشوی موتور خودرو  مطلع میکنیم ، اما تصمیم در مورد استفاده یا عدم استفاده از این سرویس با آنهاست .

محفظه موتور تمیز باعث میشود یک ماشین دست دوم جدیدتر به نظر برسد و بهتر از آن نگهداری شود.

برخی از مکان هایی که خدمات تمیز کردن موتور را انجام میدهند ، ادعا میکنند که موتور تمیز حتی کمی خنک تر کار میکند ، زیرا از بین بردن زباله های تشکیل شده توسط خاک ، روغن و گریس به موتور ها اجازه میدهد تا خنک تر کار کنند.

مزایای شستشوی موتور خودرو

با این حال شستشوی موتور خودرو مزایای خاصی دارد .

ظاهر شدن محل نشت روغن:

یکی از مزایای شستشوی موتور خودرو این است که  ، انجام این کار کمک میکند تا مشخص شود روغن یا گریس از کجا می آید – مانند واشر پوشش سوپاپ نشتی – به طوری که یک مشکل کوچک مانند یک نشتی جزئی روغن را میتوان قبل از اینکه به یک مشکل بزرگ تبدیل شود ، جدا و تعمیر کرد.  روغن و گریس میتوانند سایش شلنگ های لاستیکی و قطعات پلاستیکی را تسریع کنند . به این ترتیب شستشوی موتور ، از خراب شدن آن جلوگیری کرده و باعث افزایش طول عمر خودرو شما خواهد شد .

 فروش بهتر از جمله مزایای شستشوی موتور خودرو

از دیگر مزایای شستشوی موتور خودرو این است که در خودروهای دست دوم  جذابیت ظاهری یک موتور تمیز احتمال فروش آن را بالا میبرد. خریداران انتظار دارند هنگام خرید، موتور خودرو را تمیز ببینند . یک موتور کثیف در یک ماشین دست دوم به جذابیت آن لطمه زده و احتمال فروش خودرو را کاهش میدهد .

ایمنی نکته مهم در مزایای شستشوی موتور خودرو

یکی دیگر از مزایای شستشوی موتور خودرو این است که شستشوی موتور با بخار به طور قابل توجهی وقوع حوادث ناشی از آتش سوزی موتور را کاهش دهد.

 مزایای شستشوی موتور خودرو

برخی از مردم بر این باورند که تمیز کردن موتور خودرو تلاشی برای پوشاندن عیوب آن هست . ولی ما غیر از این فکر میکنیم ! یک موتور تمیز این پیام را ارسال میکند : این ماشین به خوبی نگهداری میشود ، دوست داشته و محافظت میشود. بنابراین برای مدت طولانی تری زیبا و کاربردی خواهد بود.

معایب شستشوی موتور خودرو

آسیب به سیستم های کنترل الکتریکی :

شستشوی موتور خودرو در صورت نادرست انجام شدن ، میتواند به کنترل های الکترونیکی موتور آسیب برساند به همین دلیل است که دانش کافی در مورد نحوه شستشوی موتور خودرو بسیار توصیه میشود .

بسیاری از مکانیک ها و فروشگاه ها ، استفاده از چربیگیر و ابزارهایی مانند جاروبرقی با نازل کوچک ، هوای فشرده یا مسواک را برای رسیدن به نقاطی که دسترسی به آن سخت است ، توصیه میکنند. آنها به انفجار موتور با شلنگ فشار قوی یا تمیز کردن موتور با بخار ترجیح داده میشوند ، زیرا آب و رطوبت میتوانند به اتصالات و قطعات الکتریکی آسیب بزنند . حتی یک اسپری جزئی آب در محل نامناسب میتواند مشکلات جدی ایجاد کند . جزئیات موتور نیاز به دقت و لمس ملایم دارد .

 

آسیب به سیستم جرقه زنی :

سیستم جرقه زنی خودرو از سیم پیچ ها ، کابل ها و شمع ها تشکیل شده است . همه این اجزاء به آب حساس هستند . اگر این قطعات در حین شستشوی موتور آسیب ببینند ، ممکن است عملکرد و طول عمر خودرو تحت تآثیر قرار گیرد . ناگفته نماند که برای تعویض سیستم باید هزینه پرداخت کرد .

آسیب به سیستم ورودی هوا :

سیستم ورودی هوای خودرو دارای سه بخش اصلی است : فیلتر هوا ، سنسور جریان جرم و بدنه دریچه گاز . این سیستم به طور کلی در برابر شستشو مقاوم است . با این حال استفاده نادرست از بخار فشار بالا میتواند کانال را قطع کند . که اگر این اتفاق بیفتد ، آب میتواند به موتور برسد و در نتیجه بر عملکرد آن تأثیر بگذارد .

جمع بندی

اگر مایلید موتور خودرو خود را تمیز کنید اما در مورد انجام شستشوی موتور توسط خودتان شک دارید ، بهتر است از فروشنده حرفه ای کمک بخواهید .

شرکت کیمیاگران مبین ری در تولید چربیگیر ها ، محصولات خودرو و محصولات پوششی خود نیاز های مشتریان را مد نظر قرار میدهد . شما میتوانید چربیگیر ها و دیگر محصولات کیمیاگران مبین ری را در صفحه محصولات سایت مشاهده بفرمایید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای