كيمياگران مبين ری

پوشش های فسفاته آهن چیست؟ + کاربردهای آن

پوشش فسفاته آهن

فسفاته کردن آهن به دلیل کیفیت آن با توجه به پوشش های جدید تر ، سهولت کنترل ، ویژگی های بدون لجن و مقرون به صرفه بودن ، کار اصلی صنعت پیشرنگ است. پوشش های فسفاته آهن معمولا از محلول هایی به دست می آیند حاوی آهن بسیار کمی هستند . آنها از طریق استفاده ترکیبی از نمک های اسیدی فسفات ، اسید فسفریک آزاد ، به علاوه شتابدهنده ها تولید میشوند . برای فلزات غیر آهنی مانند آلومینیوم یا روی ، به جای تشکیل پوشش فسفاته آهن ، یک سطح میکرواچ تولید میشود.

شناخت کامل از آب موجود برای فرایند ، به حداقل رساندن تشکیل لجن در مخازن و افزایش عمر مخزن کمک میکند. آب را باید از نظر سختی و جامدات محلول  تجزیه و تحلیل کرد. برای آب های بسیار سخت ، پاک کننده های قلیایی یا ترکیبات فسفاته با تثبیت کننده های آب سخت را انتخاب کنید. برای ترکیبات فسفاته داشتن یک سیستم تثبیت کننده آب سخت برای به حداقل رساندن تشکیل لجن و همچنین تنظیم مکرر PHعملیاتی برای به دست آوردن تشکیل پوشش فسفات با کیفیت ، بسیار مهم است .

PHعملیاتی به طور گسترده با نوع ترکیبات فسفات متفاوت است و برخی از آنها محدوده PH۳.۵ تا ۵.۰ را ترجیح میدهند . درحالی که برخی دیگر محدوده ۴.۸ تا ۶ را ترجیح میدهند. استفاده از کنسانتره اسید تنظیم کننده PHمقرون به صرفه تر از استفاده از ترکیب فسفات است . PHدر بیشتر موارد در حین کار افزایش می یابد.

پوشش های فسفاته آهن چیست؟

برای ترکیب پاک کننده -فسفاته آهن ، تمیز کردن ، یا توانایی تمیز کردن فرمول شیمیایی بسیار مهم است. فسفاته کردن با کیفیت تا زمانی که سطح به اندازه کافی از خاک های آلی خالی نشود ، انجام نمیشود.

در بسیاری از موارد اپراتور و مدیریت بر وزن پوشش و پاس کردن تست اسپری نمک تاکید میکنند ، اما نگرانی آنها باید بیشتر بر کنترل خاک و توانایی تمیز کردن و نگهداری سیستم خطوط فلزی مخلوط یا سیستم هایی که فلزات غیر آهنی را از طریق سیستم فسفات آهن تصفیه میکنند، متمرکز باشد.

به طور کلی با یک معامله بزرگ مواجه هستند . به حداکثر رساندن عملکرد اسپری نمک روی هردو لایه آهنی و زیر لایه های غیر آهنی که همزمان از یک خط عبور میکنند ، بسیار دشوار است .

قبل از نصب خط مولتی متال باید ارزیابی و پیش آزمایش جدی انجام شود . هنگامی که حفاظت در برابر خوردگی بالا مورد نیاز است. باید توجه جدی به دو خط پیش تصفیه داده شود . به ویژه زمانی که تکمیل کننده مایل به حداکثر رساندن آزمایش عملکرد با عملیات فلزات مخلوط است .

تمبز کردن مواد غیر آهنی مانند آلومینیوم ، روی ، گالوانیزه و فولاد گالوانیزه یا موادی که بر روی آنها آبکاری انجام گرفته نیاز دارد.

بسیاری از روغن های قالبی که پیشنهاد میشود محلول در آب باشند ، درواقع تمیز کردن آنها بسیاردشوار است . اگر فینیشر فلزی عملیات ریخته گری داخلی خود را ندارد ، توصیه میشود یا با فروشنده ریخته گری رابطه خوبی داشته باشد. یا درک کاملی از خاک های مورد استفاده و قرآیند مورد استفاده داشته باشد.

پیش یاک کننده ها و فسفاته های آهن برای خطوط فلزی مخلوط معمولا برای تمیز کردن و اکسید زدایی ، کمی اصلاح میشوند.

با فروشنده مواد شیمیایی خود کار کنید تا مواد مناسبی را انتخاب کنید تا در این فرآیند تمیز کردن ، اکسید زدایی و ریز شکن را ارائه میدهد ، بدون اینکه بیش از حد تهاجمی باشد.

خرابی چسبندگی زمانی رخ میدهد که بستر به اندازه کافی تمیز نشده باشد یا میکرو اچ شده باشد و زمانی که اچ بیش از حد وجود داشته باشد.

سیستم سه مرحله ای در خصوص سیستم های فسفاته آهن

۱-تمیز کردن : مرحله اول یک مرحله چند منظوره است که در آن تمیز کردن یا حذف روغن باید انجام شود (جدول ۱ را ببینید) .

روغن زدایی سیستم سه مرحله ای

جابجایی خاک ها از طریق برخورد اسپری و خیسی توسط بسته های شوینده ساخته در محلول های اسیدی ایجاد میشود. تعادل دقیق سورفکتانت ها برای حذف کافی این خاک های حساس قلیایی معمولی ضروری است .

پس از اتمام حذف خاک ، محلول اسیدی یک لایه کوچک از بستر فلزی را حل میکند. یک افزایش جزئی PHدر سطح مشترک بستر-محلول اتفاق می افتد که باعث واکنش نامحلول و تولید پوشش فسفاته آهن میشود. پوشش های معمولی فسفاته آهن بین 20  تا phosphate\ft2 40 mgاست. روی بستر های فولادی طیف گسترده ای از انواع خاک و بارهای خاک که به طور ناموزون در سطوح فلزی توزیع می شود. تقاضای شدیدی را بر روی یخش تمیز تر مواد شیمیایی فسفات ایجاد میکند.

۲-شستشو: مرحله شستشوی سرریز مداوم برای شستشوی خاک های غیر چسبنده و محلول فسفات از تمام قسمت های طراحی می شود.

۳-آبکشی: این مرحله نهایی در یک پیش تصفیه سه مرحله ای اسپری ، هرگونه باقیمانده شیمیایی کمیاب را حذف میکند. از زنگ زدگی ناگهانی جلوگیری میکند.  همچنین منافذ پوشش فسفاته آهن را میبندد.

این سیستم سه مرحله ای چندین مزیت دارد. آماده سازی چند فلزی خوب و تمیز کردن خاک های کنترل شده را فراهم میکند. و ویژگی های چسبندگی لایه خشک را ایجاد میکند.

با این حال برخی از نکات منفی را نیز دارد. هیچ مرحله تمیز کردن قلیایی وجود ندارد و انتخاب های شتاب دهنده فسفاته توانایی محدودی را نشان میدهد.

علاوه بر این ، کنترل به دلیل پنجره باریکی که برای آن وجود دارد ، دشوار است و در نهایت فسفات عدم یکنواختی را نشان میدهد .

با این وجود سیستم های ذغال سنگ تمیز تر یا سیستم های فسفاته پاک کننده ، رایج ترین سیستم های اسپری برای تکمیل آلی هستند.

تمیز کردن برای موفقیت کامل در سیستم سه مرحله ای حیاتی ست. سیستم های شوینده اسیدی به اندازه پاک کننده قلیایی مؤثر نیستند . این امر مستلزم آن است که سازنده ، کنترل بسیار دقیقی بر انواع آلودگی ورودی و بار های خاک داشته باشد.

تمیز کردن موفقیت آمیز بسیار باریک تر است و نیاز به دانش کامل از خاک های ورودی و کنترل بسیار دقیق بر نگهداری واشر و راندمان کلی تمیز کردن دارد .

نوع فسفاته آهن و چگونگی افزایش یا تولید وزن پوشش در فرمولهای موجود ، محدود است . این گاهی اوقات پوشش فسفاته و مقاومت نهایی در برابر خوردگی ارائه شده را محدود میکند.

سیستم های فسفاته آهن سه مرحله ای هنگامی میتوانند نتایج با کیفیتی را ارائه دهند که مواد شیمیایی پیش تصفیه برای قدرت پاک کنندگی شان انتخاب شوند.

روش های کاربردی پنچ مرحله ای سیستم های فسفاته آهن

این سیستم ها میتوانند از پنج مرحله یا بیشتر استفاده کنند ، که در آن مراحل اضافی ممکن است شامل مراحل تمیز کردن اضافی ، شستشو و شستشوی DIباشد (جدول ۲ را ببینید ) .

سیستم پنج مرحله ای فسفاته آهن

سیستم های پنج مرحله ای برای تولید فسفاته با کیفیت بالا و عمر پوشش طولانی مدت مناسب هستند.

سیستم های شش مرحله ای اغلب شامل شستشوی نهایی غبار با آب دیونیزه میشوند.

۱-تمیز کردن: تمیز کردن ، معمولا تمیز کردن قلیایی یک سطح فلزی عاری از خاک های واکنش پذیر آلی و معدنی ایجاد می کند . پاک کننده های قلیایی حاوی مواد شوینده و سورفکتانت ها برای خیس کردن خاک ، سازندگان قلیایی برای تخریب و امولسیون کردن خاک هستند و مواد آلی را صابونی می کنند .

نرم کننده های آب برای نرم کردن و کنترل آلاینده ها مورد استفاده قرار میگیرند .

مواد شیمیایی تمیز کننده تولیدی با سیستم های قلیایی ، با درنظر گرفتن دشواری حذف و بارهای سنگین تر خاک ، طیف وسیع تری را ارائه میدهند .

۲-شستشو با آب شیرین : هدف از این مرحله شستشوی تمام خاک های آلی باقیمانده از قسمت و خنثی کردن قلیاییت و جلوگیری از آلودگی PHمرحله بعدی است . بسیاری از سیستم ها ، حجم مخزن شستشو با اندازه کافی یا ظرفیت سرریز برای شستشو و خنثی سازی مؤثر ندارند. چگالی قطعه و پیکربندی مناسب ترین نرخ سرریز را دیکته میکند. کنترل در این مرحله شامل نظارت بر PHو کل جامدات محلول است .

۳-فسفاته کردن :فسفاته کردن آهن رایج ترین شکل پوشش تبدیلی در صنایع عمومی برای پوشش های جدید امروزی است . قسمت تمیز و آبکشی وارد مرحله فسفاته می شود و یک حمله اسیدی یکنواخت دریافت میکند.

برخلاف سیستم های سه مرحله ای که شیمی به حذف خاک و رسوب فسفات متکی است . سیستم پنج مرحله  یک عملکرد واحد را به کار میگیرد : فسفاته کردن.

این به طیف وسیع تری از مواد شیمیایی برای فسفاته کردن و توانایی استفاده از موادی که پوشش فسفات با کیفیت بسیار بالاتری تولید می کنند ، اجازه میدهد. واکنش های شیمیایی مشابهی در سطح مشترک بستر- محلول رخ میدهد. رسوب فسفات نه تنها یکنواخت تر است ، بلکه از نظر ماهیت و کیفیت نیز سنگین تر است. اکثر فسفاته های آهن پنج مرحله ای 40-70 mg\ft2 پوشش تولید میکند.

۴-شستشوی تازه : هدف از مرحله ۴ ، شستشوی محلول فسفات باقیمانده و جلوگیری از آلوده شدن مرحله بعدی است .

۵- شستشوی مهر و موم : هدف از شستشوی نهایی مهر و موم ، صرف نظر از اینکه مرحله نهایی در یک سیستم سه مرحله ای یا پنج مرحله ای است. حذف فسفات واکنش نداده و سایر آلاینده ها. پوشاندن نقاط خالی در پوشش. جلوگیری از نفوذ سطح است . زنگ فلاش و عملکرد نمک پاشی را افزایش دهید .

سه نوع شستشوی مهروموم وجود دارد : شستشو با آب دیونیزه ، شستشوی اسیدی و شستشوی واکنشی .

شستشوی دیونیزه به طور گسترده ای مورد استفاده قرار میگیرد. در طیف وسیعی از پوشش های رنگی widcxtموفق است . شستشوهای دیونیزه کمترین میزان آلودگی بالقوه را به جا میگذارند. که ممکن است لیفت پوشش را کاهش دهد.

دو نوع باقیمانده از شستشوهای SELIIدر نوع غیرکرومی یا اسید کرومیک قرار میگیرند.

اکثر تأمین کنندگان seal rinseادعا می کنند که نوع seal rinseاسید کرومیک بالاترین مقاومت در برابر اسپری نمک را در گسترده ترین طیف فرمولاسیون رنگ ارائه میدهد. با توجه به اینکه برخی از غیرکروم های واکنش پذیر بهتر از کروم هستند ، می توانند با استفاده از رنگ های شیمیایی خاص موافقت کنند .

تنها راه مؤثری که فینیشر فلزات می تواند از خود در برابر ادعاها محافظت کند. از طریق ارزیابی کنترل شده واجد شرایط از ruhstrateاز طریق سیستم موجود و رنگ آمیزی است . و سپس گزینه های آبکشی در دریا را جایگزین می کند . تثبیت و تکرار تولید تنها راه است .

اگر کیفیت قطعه شما استفاده از ترکیب اسید کرومیک نوع seal rinse را دیکته میکند. دو روش برای کنترل پساب وجود دارد. کاهش شیمیایی معمولی و تبادل یونی اختصاصی . روش کاهش متعارف حجم کل زباله را کاهش میدهد. بسیاری از فنآوری های مختلف موجود و سایر فلزات را می توان مدیریت کرد. روش تبادل یونی ساده است ، هیچ خطری ایجاد نمیکند و تمام آب را برای پردازش یا تخلیه برمیگرداند.

جمع بندی
در این مقاله از سایت کیمیاگران مبین ری به بررسی کامل پوشش های فسفاته آهن پرداختیم و موارد لازم در این خصوص را به صورت کامل به شما عزیزان شرح دادیم. شرکت کیمیاگران مبین ری در تولید چربیگیر و پودر های پوششی خود نیازهای مشتریان را مد نظر قرار میدهد. شما عزیزان میتوانید فسفاته روی ، فسفاته آهن و چربیگیرهای کیمیاگران مبین ری را در صفحه محصولات سایت مشاهده بفرمایید. از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید از شما عزیزان کمال تشکر را داریم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای