كيمياگران مبين ری

فرآیند چربیگيري فلزات برای آلیاژهای کروم: آیا می توانید از کوره استفاده کنید؟

چربیگيري فلزات برای آلیاژهای کروم

در اين مقاله به بررسي فرآيند چربیگيري فلزات برای آلیاژهای کروم خواهيم پرداخت، با ما همراه باشيد.

آلیاژهای کروم آلیاژهای فلزی هستند که حاوی حداقل 10.5 درصد کروم جرمی هستند. کروم یک عنصر شیمیایی براق و نقره ای است که اغلب در قطعات کمیاب و زیبا مانند جواهرات و همچنین قطعات روزمره مانند محفظه تجهیزات فولادی ضد زنگ، در بسیاری از لوازم مسکونی یافت میشود.

بسته به جایی که آلیاژهای کروم مورد استفاده قرار می گیرند (به عنوان مثال، یک آشپزخانه تجاری)، آنها می توانند لایه قابل توجهی از چربی را در مدت زمان نسبتاً کوتاهی جمع کنند. به منظور پاکسازی انباشته، معمولاً یک چربیگیر حرفه‌ای و سازگار با فولاد ضد زنگ روی سطح اسپری می‌شود . یا قطعات کثیف در یک سیستم شستشوی قطعات قرار می گیرند که عامل تمیز کننده آن با ساختارشیمیایی کروم مطابقت دارد.

فرآیند چربیگيري فلزات برای آلیاژهای کروم

دو پیکربندی از سیستم های شستشوی قطعات

 

دو نوع سیستم شستشوی قطعات به طور کلی برای چربیگيري فلزات برای آلیاژهای کروم استفاده می‌شود:

سیستم‌های شستشوی خودکار قطعات که قطعات کار را با استفاده از یک عملیات سبک تسمه که شبیه تسمه نقاله است در داخل محفظه تمیز کردن حرکت می‌دهند، و سیستم‌های شستشوی تک‌بچ که یکی را به طور کامل می‌شویند.

گزینه دوم به طور کلی برای قطعات دقیق و با کارایی بالا که باید به طور استثنایی تمیز باشند (به عنوان مثال قطعات هوافضا و قطعات خودرو) ترجیح داده می شود، در حالی که گزینه اول یک راه حل عالی برای قطعاتی است که نیازهای اولیه تمیز کردن دارند و باید به سرعت پردازش شوند. البته اثربخشی هر یک از این فرآیندها به دقت فرآیند چربیگیری فلزی که اعمال می‌شود، هم از نظر مدت زمان و هم از نظر ماده چربی‌گیر بستگی دارد.

 

آیا کوره ها می توانند چربیگيري فلزات برای آلیاژهای کروم را انجام دهند؟

آلیاژهای کروم معمولاً در داخل کوره‌ها قرار می‌گیرند، مانند کوره‌های پیوسته کنترل‌شده با جو، کوره‌های خلاء و آنیل‌کننده‌های زنگی، برای تسهیل نوع خاصی از عملیات حرارتی، مانند: لحیم کاری، بازپخت، سخت شدن و/یا تنش‌زدایی. در بیشتر موارد، قطعات فلزی قبل از ورود به کوره کاملاً تمیز می شوند تا در حین اعمال حرارت، اثری از اکسید روی سطح قطعات ایجاد نشود.

برای مثال، گریس باقی مانده بر روی سطح یک قطعه، زمانی که فرآیند عملیات حرارتی به دمای اوج خود می رسد، می تواند یک لایه اکسید پایدار تشکیل دهد و سپس فروکش کند. با این حال، اگر این اتفاق بیفتد، همه چیز از بین نمی رود. اکسید حاصل را می توان با استفاده از ابزارها و ماشین آلات مخصوص ترمیم فلز، سندبلاست کرد، برس زد و یا آسیاب کرد. با این حال، با توجه به آنچه گفته شد، چنین فرآیندهایی اساساً زمان چرخش را افزایش می دهند و بنابراین در بیشتر موارد نامطلوب هستند، به خصوص زمانی که یک سفارش در میانه پردازش برای مشتری باشد.

از اين رو فرآيند چربیگيري فلزات برای آلیاژهای کروم و همينطور انتخاب چربيگير مناسب از اهميت بالايي برخوردار است .

شرکت کیمیاگران مبین ری در تولید چربیگیرهای خود نیازهای مشتریان را مد نظر قرار میدهد. شما میتوانید چربی گیرهای کیمیاگران مبین ری را در صفحه محصولات سایت مشاهده بفرمائید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای