كيمياگران مبين ری

چربيگير هواپيما

IMG_8284

استفاده از چربيگير هواپيما بخش جدایی ناپذیر نظافت آن میباشد. و نظافت منظم بخش مهمی از اکثر رژیم های هوانوردی است و فقط حفظ ظاهر نیست.

چربیگیر های صنعتی معمولی طیف وسیعی از کاربردها را در تقریبا هر صنعت قابل تصوری پوشش میدهند. به همین دلیل است که این چربیگیر ها اغلب فاقد ویژگی های خاصی هستند که برای حفظ عملکرد بالای تجهیزات هواپیما ضروری است.

در این مقاله در خصوص چربیگیر هواپیما و مزایای آن صحبت خواهد شد، با ما همراه باشید.

اهميت استفاده از چربيگير هواپيما

انواع کثیفی و تأثیر آن بر انتخاب چربيگير  

به طور کلی میتوان کثیفی و خاک را به ۲ دسته تقسیم کرد:

 

کثیفی آلی : هر چیزی است که از مواد زنده از جمله سوخت های فسیلی مانند، نفت، فرآورده های نفتی، گریس، چربی ها، پروتئین ها مشتق میشود.

خاک غیرآلی: معمولا شامل موادی مانند رسوب، مواد معدنی، خاک رس و زنگ میباشد.

عملیات چربیگيري هواپيما اغلب به سرعت انجام میشود. یک هواپیما به سرعت به داخل آشیانه می آید تا چربیگیری هواپیما روی موتور اعمال شود. سپس از آشیانه خارج میشود تا برنامه پرواز خود را از سر بگیرد.

این سناریو نیاز به چربيگير هواپيما دارد که دارای ویژگی های خاصی هستند که آنها را برای عملیات های چربیگیری سریع و کامل که میتوانند به طور مؤثری آلودگی های آلی و معدنی را از موتورهای جت پاک کنند، ایده آل میسازد.

 

عوارض چربیگیر صنعتی و سنتی

چربیگیر های صنعتی سنتی بر پایه ترکیبی از مواد تشکیل شده اند که در درجات مختلف باهم ترکیب میشوند. تا اثر پاک کنندگی\چربیگیری مورد نظر را به دست آورند.

برخی از این مواد میتوانند عوارض جانبی قابل توجهی مانند آسیب به تجهیزات یا آلودگی فاضلاب ایجاد کنند.

 

ویژگی های اساسی چربيگير هواپيما

 

از سوی دیگر، چربیگیر هواپیما کیفیت های مناسب زیادی را برای هوانوردی نشان میدهند:

 

  • بدون نقطه اشتعال

از آنجایی که موتور های هواپیمای جت در حالی که هنوز داغ هستند، چربیگیری میشوند، و حتی در حالی که برخی از قطعات موتور در اثر استفاده مداوم برق باقی می مانند، چربيگير هواپيما نقطه اشتعال فوق العاده بالایی دارد یا اصلا ندارد.

بنابراین چربيگير هواپيما از صدمات وارده به کارگران جلوگیری می کند و موتور های جت بسیار گران قیمت را از آتش سوزی حفظ می کنند.

  • بدون تراکم رطوبت

برای محافظت از قطعات فولادی غیر زنگ نزن در محفظه های موتور در برابر اکسیداسیون، بیشتر چربیگیر های هواپیما فاقد تراکم رطوبت هستند.

هرچه موتور هواپیما رطوبت کمتری را تجربه کند، انتظار میرود که اجزای آن مدت بیشتری در خدمت باقی بمانند.

با این حال، اگر چربیگیر هواپیما دارای فرمول مبتنی بر آب باشد، خورنده نیستند و هیچ اثری از خود باقی نمیگذارند، که ما را به نقطه بعدی می رساند…

  • هیچ پاک کننده باقیمانده روی قطعات باقی نمیگذارد

باقی مانده پاک کننده روی قطعات موتور، اساسا عملیات تمیز کردن را خراب میکند. به جای دفع کثیفی، پسماند ها در واقع میتوانند سرعت جمع شدن خاک روی قسمت های مختلف موتور را افزایش دهند.

این شبیه به تمیز کردن کف آشپزخانه با پاک کننده ای است که بقایایی از خود به جا میگذارد. کف سریعتر از زمانی که پسماند سطحی وجود نداشت، کثیف تر میشود. به دنبال این تشبیه، چربیگیر هواپیما هیچ باقی مانده ای، باقی نمیگذارد تا هواپیما هم تمیز به نظر برسد.

  • فرمولاسیون پاک کننده غیر سمی

مسمومیت می تواند تأثیر عمده ای بر یک شرکت و کارکنان آن داشته باشد. یک سیستم تهویه ویژه و تجهیزات فردی سطح بالا (PHP) هزینه های ضروری خواهد بود.

بدون آنها کارگران می توانند به مشکلات سلامت مزمنی دست یابند که منجربه تسویه حساب های پرهزینه آسیب، پرداخت غرامت بالا به کارگران و از دست دادن بهره وری می شود. با این حال چربیگیر ها خورنده نیستند، بنابراین سمیت برای موتوری که تمیز میشود، مشکلی ایجاد نمی کند.

  • اقدام پاک سازی رزمی

کاربرد های چربیگیر هواپیما زمان بازگشت سریعی دارند. یعنی چربیگیر هواپیما یک عمل پاک کنندگی جنگی دارد. در ذهن بسیاری از افراد، اقدامات پاک سازی مبارزه ای ممکن است با استفاده از چربیگیر های سمی مرتبط باشد. با این حال، فناوری ویژه ای که چربیگیر هواپیمای جنگنده را فرموله می کند، مشخصاتی غیر سمی دارد و اکنون به راحتی در بازار موجود است.

 

 

شرکت کیمیاگران مبین ری در تولید چربیگیر های خود نیاز های مشتریان را مدنظر قرار میدهد. شما میتوانید چربیگیر های کیمیاگران مبین ری را در صفحه محصولات سایت مشاهده بفرمایید.

 

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای