كيمياگران مبين ری

چربیگیر شکست سریع چیست؟

چربیگیر شکست سریع چیست؟

چربیگیر شکست سریع یک سورفکتانت طراحی شده است که روغن، گریس و سایر خاک های هیدروکربنی را بدون تشکیل امولسیون دائمی از سطح پاک کننده جدا میکند.

هنگامی که روغن و آب شسته شدند، چربیگیر به سرعت روغن را دوباره آزاد میکند و اجازه میدهد تا جدا شود. این امر باعث میشود پساب، حاوی مقدار کمی هیدروکربن و یا عاری از آن باشد. 

چرا از چربیگیر شکست سریع استفاده کنیم؟

انتخاب صحیح چربیگیر تأثیر مستقیمی بر کیفیت فاضلاب و در نتیجه انطباق و هزینه های دفع آن دارد. بسته به موقعیت مکانی شما و اینکه آیا در محیط های دریایی یا خشک هستید، محدودیت های روغن، گریس و هیدروکربن های در فاضلاب متفاوت است. با این حال در همه موارد، آنها بسیار محدود کننده هستند.

برای اینکه محتوای روغن و فاضلاب مطابقت داشته باشد، معمولا لازم است زباله ها را قبل از تخلیه از طریق جداکننده آب روغن, پردازش کنید.

با این حال توانایی جداکننده های آب روغنی، برای نحوه عملکرد کاملا به ماهیت خود فاضلاب بستگی دارد. اگر روغن ها در امولسیون نگهداری شوند یا توسط یک سورفکتانت یا حلال امولسیون کننده در فاضلاب حل شوند، جداکننده آب روغن تقریبا کاملا بی اثر خواهد بود.

برای اینکه جداکننده آب روغن به درستی کار کند، روغن باید آزادانه به سطح برود و به قطرات بزرگتر تبدیل شود.

دلیل استفاده از چربیگیر شکست سریع

چربیگیر شکست سریع تنها یک امولسیون روغنی کوتاه مدت تشکیل میدهد که به اندازه کافی باقی میماند تا روغن و گریس را از سطح تمیز کننده پاک کند.

با این حال پس از ورود به سیستم فاصلاب، چربیگیر شکست سریع به سرعت دوباره این روغن ها را آزاد می کند، جایی که بدون شناور هستند و میتوان آنها را جدا کرد.

 

نحوه عملکرد جدا کننده های روغن\آب

طرح های مختلفی برای جداکننده آب روغن وجود دارد. اکثر جداکننده های فاضلاب ، جداکننده های استاندارد یا پیشرفته نوع “ثقلی”هستند.

جداکننده های آب\نفت نوع گرانشی با نگه داشتن یا کند کردن جریان فاضلاب به اندازه کافی کار میکنند تا اجازه دهند قطرات معلق روغن به هم بپیوندند و به سطح برسند. این روغن یک لایه روی سطح جداکننده تشکیل میدهد که در آنجا با کفگیر و روش های دیگر جدا میشود.

فاضلاب بدون روغن از جداکننده زیرلایه روغن شناور از طریق یک خروجی خارج میشود.

جداکننده های آب روغن پیشرفته بر اساس همان اصل عمل میکنند، اما یک محیط ادغام کننده ( مانند صفحات طراحی شده ویژه) را معرفی می کنند که جریان فاضلاب را تغییر میدهد و موجب جداسازی سریع روغن میشود.

جداکننده های آب روغنی به جداسازی فاز بین روغن و آب و تفاوت وزن مخصوص بین این دو متکی هستند. برای اینکه جداکننده آب روغن گرانشی کار کند، مخلوط روغن و آب باید در هنگام عبور از جداکننده شکسته شود.

چربیگیر امولسیون کننده به طور فعال در برابر این جداسازی فاز عمل میکنند. بنابراین اجازه نمیدهند جداکننده های آب روغن به طور مؤثر کار کنند. از سوی دیگر چربیگیر شکست سریع، به راحتی قطرات روغن را رها میکنند و اجازه میدهند فاز جدا شوند.

 

بهترین چربیگیر شکست سریع برای چربیگیری صنعتی سنگین چیست؟

برای جداسازی بهینه آب روغن و کیفیت فاضلاب، چربیگیر صنعتی باید این ویژگی ها را داشته باشد:

  • یک فرمول شکست سریع باشد.
  • فاقد مواد سمی یا خطرناک باشد.
  • PHمتوسطی داشته باشد.
  • به راحتی زیست تخریب پذیر باشد.
  • حاوی حداقل مواد افزودنی باشد.

 

چربیگیر سورفکتانت کلوئیدی بر پایه زیستی

 

چربیگیر سورفکتانت کلوئیدی بر پایه زیستی بهترین انتخاب چربیگیر برای کیفیت مطلوب فاضلاب هستند. فرمول های خاصی از سورفکتانت های پیشرفته میتوانند آنقدر در از بین بردن روغن مؤثر باشند که نیاز به بسیاری از مواد کمتر مطلوب در سایر محصولات چربیگیر را برطرف کند.

هنگامی که این سورفکتانت های چربیگیر با آب مخلوط میشوند، نوع خاصی از ساختار الکتروشیمیایی به نام “میسل”را تشکیل میدهند.

این میسل ها با انرژی به اندازه یا بیشتر از مواد سوزاننده خشن، متاسیلیکات ها و سایر پاک کننده های مبتنی بر نمک، خاک ها را از سطوح پاک کننده جدا می کنند.

 

شرکت کیمیاگران مبین ری در تولید چربیگیر های خود نیازهای مشتریان را مد نظر قرار میدهند. شما میتوانید چربیگیر های کیمیاگران مبین ری را در صفحه محصولات سایت مشاهده بفرمایید.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای