كيمياگران مبين ری

چربیگیری ورق فلزی

چربيگيري ورق فلزي

در بین چربیگیری ها، میخواهیم جزئی تر چربیگیری ورق فلزی را مورد بررسی قرار دهیم، با ما همراه باشید.

چربی گیر چیست؟

سطوح آلوده اجزاء، مانند سطوحی که در اثر باقیمانده‌های روغن‌های تشکیل‌دهنده ایجاد می‌شوند، کیفیت را در طول تولید مختل می‌کنند. بنابراین، چربیگیری به عنوان یک فرآیند تمیز کردن، کمک قابل توجهی به کارایی اقتصادی فرآیند تولید می کند.

هدف از چربيگيري ورق فلزي حذف لایه ها یا ذرات ناخواسته از قطعات در حال تمیز کردن برای اطمینان از کیفیت فرآیندهای بعدی (مانند پوشش رنگ، آبکاری، سخت شدن) یا خلوص محصولات نهایی است.

هنگام پردازش قطعات ورق فلزی و فلز، گاهی اوقات استفاده از روان کننده ها و روغن ها ضروری است. به عنوان مثال، روان کننده های خنک کننده قبل از تراشکاری و آسیاب کردن یا تشکیل روغن استفاده می شوند.

از آنجایی که بقایای گریس و روغن ها می توانند در مراحل بعدی فرآوری اثر آزاردهنده ای داشته باشند، چربیگیری ورق فلزی  بخشی از عملیات آماده سازی سطح است. برای این منظور از حلال های ویژه ای که اصطلاحاً مواد چربیگیری نامیده می شوند استفاده می شود.

گریس ها و روغن ها را از سطح قطعه کار حل می کند و در نتیجه آنها را چربیگیری و روغن زدایی می کند. چربیگیری را می توان با محلول های مایع یا به صورت چربیگیری خشک انجام داد.

چربیگیری ورق فلزی

دلیل چربیگیری ورق فلزی

در حالی که روان کننده ها و روغن ها در مراحل خاصی از فرآوری ضروری هستند و فرآیندهای شکل دهی، تراشکاری و آسیاب را تسهیل می کنند، اما در سایر فرآیندها اثر تشدید کننده ای دارند.

از جمله، آنها مانع اعمال یک پوشش یکنواخت و بادوام می شوند. بنابراین قبل از رنگ آمیزی و اعمال پوشش پودری، لازم است قطعه کار را چربیگیری کرده و برای پوشش آماده کنید.

همین امر در مورد سایر فرآیندها مانند آنودایز کردن آلومینیوم یا فرآیندهای اتصال صدق می کند. آخرین علت اما نه کم اهمیت، چربیگیری می تواند مورد تقاضای مشتری باشد.

بنابراین حذف گریس ها، روان کننده ها و روغن های محافظ در برابر خوردگی نیز می تواند مفید یا ضروری باشد، اگر پردازش بیشتری (در خود شرکت) انجام نشود.

انواع چربیگیری ورق فلزی

چند نوع اساسی فرآیند چربیگیری وجود دارد:

حمام های غوطه وری

در این شکل از چربیگیری ، قطعات کار در حلال ها غوطه ور می شوند. با این حال، این شامل تمیز کردن مکانیکی نیست. این فناوری تضمین می کند که گریس و روغن موجود در شیارها، ترک ها و سوراخ های مته نیز می توانند پاک شوند. این به دلیل توانایی اولتراسوند برای ایجاد ارتعاشات میکرو و ماکرو در مایع است.

به منظور استفاده بهتر از مواد شیمیایی برای چربیگیری، در برخی موارد از مدار آبشاری برای حمام های غوطه وری نیز استفاده می شود. همچنین باعث کاهش مصرف آب می شود.

چربیگیری با بخار

مناسب مواقعی ست که که فقط کمی توسط گریس و روغن آلوده می شوند. فرآیند چربیگیری در یک محفظه انجام می شود. حلال تا نقطه جوش گرم می شود و سپس بخار روی قطعه کار سرد هدایت می شود. در این حالت بخار متراکم می شود و از میعانات حلال برای شستشوی سطوح استفاده می شود.

تمیز کردن ویبره

در تمیز کردن ارتعاشی، نیازی به مواد شیمیایی یا محلول های آبی نیست. در عوض، قطعات کار ارتعاشی می‌شوند که فرکانس آن بر نیروی چسبندگی گریس، روغن‌ها، براده‌ها و سایر بقایای فلز غلبه می‌کند. کثیفی ها و روان کننده ها “از بین رفته” و سپس مکیده می شوند. هیچ حلال مورد نیاز نیست، که تأثیر مثبتی بر هزینه ها و محیط زیست دارد.

چربیگیری خشک

چربی زدایی خشک به آب و مواد شیمیایی نیاز ندارد. روغن و گریس به زئولیت ها متصل می شوند و بنابراین می توان آنها را از سطوح قطعه کار جدا کرد. از آنجایی که نیازی به حلال یا آب نیست، خشک کردن بعدی ورق فلزی و دفع مواد شیمیایی در فرآیند چربیگیری خشک دیگر ضروری نیست.

سخن پایانی

شرکت کیمیاگران مبین ری در تولید چربی گیرهای خود نیازهای مشتریان را مد نظر قرار میدهد. شما میتوانید چربی گیرهای کیمیاگران مبین ری را در صفحه محصولات سایت مشاهده بفرمائید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای