كيمياگران مبين ری

چربیگیری زیر خودرو

چربیگیری زیر خودرو

در اين مقاله براي اطلاع از نحوه چربیگیری زیر خودرو با ما همراه باشيد.

از آنجایی که زير خودرو نزدیک‌ترین قسمت ماشین شما به جاده است، در معرض انباشته شدن خاک، زباله و نمک جاده و همچنین مرطوب شدن از باران، گل و برف است. در نهایت، این موارد منجر به فرسودگی و زنگ زدگی زیر خودرو می شود، به خصوص اگر از آن غفلت شود. عملکرد خودرو نیز تحت تأثیر منفی قرار خواهد گرفت.

بنابراین در مراجعه بعدی خود به کارواش، عاقلانه است که یک کارواش با تمیز کردن زیر بدنه خودرو تهیه کنید. اما اگر می‌خواهید خودتان این کار را انجام دهید، در اینجا راهنمای نحوه تمیزکردن زیر خودرو را برايتان شرح خواهيم داد.

چربیگیری زیر خودرو مرحله به مرحله

تمیز کردن زیر شاسی خودرو ممکن است کار طاقت فرسایی به نظر برسد، زیرا این منطقه به سختی قابل دسترسی است و به دلیل نزدیکی به زمین احتمالاً بسیار کثیف است. اما با کمک جک ماشین، همراه با سایر ابزارها و محصولات مفید، می‌توانید خودتان آن را بشویید.

وسايل مورد نياز براي چربیگیری زیر خودرو

  • جک ماشین
  • واشر فشار
  • چربیگير
  • بطری اسپری
  • عامل تمیز کننده ماشین
  • قلم مو
  • قیر زدا
  • حوله یا سشوار
  • محافظ زیر بدنه

 

نحوه چربیگیری زیر خودرو

 

مرحله 1. از جک ماشین برای بلند کردن ماشین خود استفاده کنید

ابتدا باید ماشین خود را با جک ماشین بلند کنید، زیرا می خواهید زیر ماشین را با فشار شستشو دهید. اگر ماشین بالا نیامد، آب پاشیده شده ممکن است باعث جهش سنگ ها و کثیفی ها شود و باعث به هم ریختگی و آسیب بیشتر به برخی از قطعات شود. بلند کردن وسیله نقلیه شما همچنین به نمایان شدن زیرانداز برای تمیز کردن کامل کمک می کند. اما اگر سواری شما یک کامیون بالابر است، دیگر نیازی به انجام این مرحله نیست.

 

مرحله 2. چرخ ها را از ماشین بردارید (اختیاری)

برداشتن چرخ‌ها از روی خودرو نیز ایده خوبی برای شما خواهد بود تا بتوانید آزادانه در حین شستن زیر خودرو حرکت کنید. اما این فقط اختیاری است و اگر ترجیح می‌دهید مجبور نیستید آن راانجام دهید. اما اگر زیر خودرو شما خیلی کثیف است بهتر است آنها را بیرون بیاورید. به این ترتیب، می‌توانید واقعاً وارد آلاینده‌های سطحی شوید.

 

مرحله 3. زیر خودرو را با یک واشر فشاری بشویید

هنگام آماده سازی چربیگیری زیر خودرو ، آن را با استفاده از یک واشر فشار کاملاً بشویید تا آلودگی های شل را از بین ببرید. آن را بخش به بخش بشویید، از قسمت جلوی زیرخودرو شروع کنید، به سمت عقب حرکت کنید تا مطمئن شوید که تمام قسمت های زیرین تمیز می شوند.

یک روش پاششی که در بیشتر مواقع هنگام شستشوی زیر خودرو موثر است، نگه داشتن عصا در زاویه 45 درجه است. با این حال، بسته به نحوه قرارگیری بدن شما، انجام آن می تواند دشوارباشد. اما اگر انجام این تکنیک برای شما امکان پذیر باشد، این به خلاص شدن از شر آلاینده های بیشتر از زیر خودرو کمک می کند. سعی کنید زیاد روی سطح اسپری نکنید.

 

مرحله 4. قسمت های روغنی و چرب اضافی را با یک چربی گیر پیش تصفیه کنید

برخی از قسمت های زیر خودرو، مانند قطعات الکتریکی و قطعات موتور در جلو، بسیار چرب هستند. قبل از انجام کارواش زیر شاسی، روغن و گریس اضافی این نواحی را با اسپری کردن چربی‌گیر روی آن‌ها پاک کنید. چربيگير را به مدت 20 دقیقه روی سطح زیر خودرو بگذارید تا روی تمام روغن و گریس کار کند. سپس سطح را دوباره بشویید.

 

مرحله 5. زیر خودرو را با استفاده از اسپری فشار بشویید

بعد از اینکه اجازه دادید چربی‌گیر روی روغن و گریس اضافی کار کند، با استفاده از اسپری، یک ماده تمیزکننده را زير خودرو بمالید. اگر اسپری ندارید، می توانید به جای آن از بطری اسپری استفاده کنید. بگذارید ماده تمیزکننده چند دقیقه روی سطح زیر خودرو بماند. سپس با یک برس سطح را بشویید. هنگامی که شستشوی کل سطح را تمام کردید، با استفاده از واشر فشار آن را بشویید.

 

مرحله 6. قطران سرسخت و سایر آلاینده ها را با قطران بر تمیز کنید

اگر پس از تمیز کردن زیر خودرو، مقداری قطران سرسخت و سایر آلاینده‌ها روی سطح باقی ماند، می‌توانید از قطران‌بر روی آن‌ها استفاده کنید. با آن، زیر خودرو شما بدون لکه و بدون چسبندگی بیشتر خواهد بود.

 

مرحله 7. زیر خودرو را خشک کنید

بعد از چربیگیری زیر خودرو اگر آن منطقه مرطوب بماند، زنگ زدگی روی آن ایجاد می شود، بنابراین هنگام شستشوی زیر شاسی، مطمئن شوید که تمام قسمت های زیرین را کاملا خشک کرده ايد. براي اين كار میتوانید از حوله یا سشوار استفاده کنید.

 

مرحله 8. محافظ را روی زیر خودرو بماليد

در نهایت، زمانی که زیر خودروی شما تمیز است، لازم است از یک محافظ روی آن استفاده کنید تا از رطوبت، نمک، خاک، سنگ‌ها و سایر مواردی که می‌توانند به آن آسیب بزنند، محافظت شود. یک محافظ همچنین می تواند به تمیز نگه داشتن زیر خودرو کمک کند.

 

انجام این مراحل در مورد نحوه تمیز کردن زیر خودرو به شما کمک می کند تا وسیله نقلیه خود را از زنگ زدگی محافظت کنید، از آسیب دیدن آن جلوگیری کنید و به شما اجازه می دهد تا به راحتی رانندگی کنید. بنابراین از زیر خودرو خود غافل نشوید و در صورت لزوم آن را شستشوی زیر بدنه بدهید.

علاوه بر این، اگر مراحل بالا را به خوبی درک کرده باشید، می توانید در موردنحوه تمیز کردن کل ماشین  و نحوه خشک کردن ماشین خود پس از شستشو اطلاعات بیشتری کسب کنید.

سخن پایانی

شرکت کیمیاگران مبین ری در تولید چربی گیرهای خود نیازهای مشتریان را مدنظر قرار میدهد. شما میتوانید چربی گیرهای کیمیاگران مبین ری را در صفحه محصولات سایت مشاهده بفرمائید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای