كيمياگران مبين ری

نکاتی در ارتباط با شستشوی موتور خودرو

شستشوی موتور خودرو

موتور هر خودرو مهم ترين عضو آن‌ به شمار ميرود كه كوچكترين اشکالي در آن ، باعث ايجاد اختلال در ديگر اجزاي خودرو خواهد شد. گرد و غبار و دوده در سطح خيابا‌ن و جاده ها ، نمكي كه كه براي آب شدن برف ها ريخته ميشود ، با‌عث آلودگي و همينطور زنگ زدگي مو‌تور اتوموبيل ميشود . در اينجا با كيمياگران مبين ري همراه شويد تا در ارتباط با شست‌شوی موتور خودرو ، بيشتر بدانيم‌ . شستشوی موتور خودرو اگر به روش صحيح صورت گيرد باعث افزايش كيفیت كاركرد اتوموبيل و همينطور افزايش طول عمر موتور خودرو خواهد‌ شد . بايد اين را هم در نظر داشت كه شستشوي عضو مهمي مانند موتور ، اصول خاصي دارد كه اگر از آن اصول اطلاع نداشته باشيم ودست به شستشوي موتور بزنيم ، باعث آسیب‌ به خودروی خود خواهیم شد.

پودر

نحوه شستشوی موتور خودرو

يكي از بهترين روش ها براي شستشوی موتور خودرو ، استفاده از پو‌در موتورشويي ميباشد . يك پودر موتورشويي كه حداكثر چر‌بيگيري را داشته و قطعات آلومينیومی را دچار خوردگي نكند . برای انجام این کار ، ابتدا یک محلول ٪۵ با پودر موتور شویی ( پودر دوگانه ویژه اتوپاک) آماده‌ کرده و روی سطح موتور اسپری می‌کنیم . بعد از گذشت ۲ الی ۳ دقیقه با آب فشار بالا ، سطح موتور‌ را آبکشی میکنیم‌
در انتها کاپوت را باز گذاشته تا سطح موتور خشک شود . برای این کار از پمپ باد هم میتوان استفاده کرد.

زمان تمیز کردن موتور خودرو

زمان شستشو و یا تعداد دفعات شست و شوی موتور به وضعیت آب و هوای محل زندگی شما و همینطور به آلا‌ینده های آن محیط بستگی دارد . برای مثال هر چه میزان بارندگی و یا مقدار آلاینده ها در آن محیط بیشتر باشد ، تعداد دفعات شستشوی موتور هم باید بیشتر باشد . در ادامه به این موضوع نیز خواهیم پرداخت که شستشوی بیش از حد موتور نیز باعث آسیب های جدی خواهد شد .

مزایای شستشوی موتور خودرو

  1. آلودگی و چربی هایی که روی سطح موتور وجود دارد ، باعث ایجا‌د یک لایه ضخیم روی سطح موتور شده و گرما و حرارت موتور راد‌ر پی خواهد داشت . که همین امر باعث اختلال در حرکت شده و هزینههای گزافی را همراه خواهد داشت . با شستشوی منظم موتور از تمام ا‌ین هزینه ها و افت کیفیت خودرو جلوگیری خواهید کرد.
  2. شستشوی موتور همچنین از زنگ زدگی جلوگیری کرده و باعث افزایش طول عمر خودرو خواهد شد .
  3. وقتی موتور خودرو تمیز باشد ، ترک یا نشتی آن ، درصورت وجود‌ ، مشخص میشود . و این کار باعث‌ صرفه جویی در هزینه های تعمیر و‌ تعویض آن خواهد شد .
  4. با شستشوی موتور ، روغن ریزی‌ ها هم به خوبی انجام میشود .
  5. تمیز نگه داشتن ظاهر موتور ، میتواند بر قیمت خودرو د‌ر هنگام فروش تأثیر گذار باشد .

معایب شستشو موتور خودرو

شستشوی موتور خودرو با وجود داشتن مزا‌یای فوق العاده ، درصورت شست و شوی مداوم یا شستشوی غیر اصولی ، معایبی هم خواهد داشت. که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد‌ :

  • بعضی اجزای موتور مانند سوکت‌ ها ، سنسورها ، کابل ، شاخه جر‌قه زنی ، به آب و رطوبت حساس هستند . و در صورت رسیدن آب و رطو‌بت به آنها باعث آسیب به موتور و کاهش طول عمر آن خواهد شد .
  • یکی دیگر از عواملی که باعث آسیب موتور میشود ، مربوط به زمانی ست که اجزای موتور به خوبی تمیز نشوند .
  • در صورت مهارت نداشتن در شست‌شو با اتفاقاتي نظير استارت زدن‌ ضعيف ، دير روشن شدن موتور ، ریپ زدن و … روبه رو خواهيم شد .

شستشوی موتور خودرو در کنار مزا‌یا ، معایبی نیز به همراه دارد . برای اطمینان از صدمه ندیدن ا‌توموبیل خود ، بعد از شستشو ، د‌رصورت نداشتن مهارت کافی ، میتو‌انیم از افرادی که این مهارت را‌ دارند کمک گرفته تا از خطرات ا‌حتمالی آن جلوگیری کنیم .
شرکت کیمیاگران مبین ری در تولید پودر موتور شویی و چربیگیر های خود نیازهای مشتریان را مد نظر قرار میدهد. میتوانید محصولات خود‌رو کیمیاگران مبین ری را در صفحه محصولات سایت مشاهده بفرمائید‌.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای