كيمياگران مبين ری

مزایای پوشش فسفاته

مزایای پوشش فسفاته

پیش از این در ارتباط با پوشش فسفاته دانسته ایم و این بار در ارتباط با مزایای پوشش فسفاته صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

فسفاته چیست؟

پوشش کریستالی معروف به فسفات برای جلوگیری از خوردگی فلزات آهنی استفاده می شود. پوشش فسفاته به سطح، رنگ خاکستری تا سیاه می دهد. برای تقویت ویژگی های ضد زنگ پوشش فسفات، پوشش روغنی اغلب در مرحله بعدی اعمال می شود. این مقاله شما را با چندین نوع پوشش فسفات، کاربردهای صنعتی و مزایای پوشش فسفاته آشنا می کند.

کاربردهای اصلی فسفاته کردن 

  • ترکیب جلوگیری از خوردگی با پوشش های آلی مانند رنگ ها و فیلم های پلیمری
  • تسهیل تکنیک‌های شکل‌دهی سرد مانند کشیدن عمیق یا کشیدن سیم و لوله
  • روغن ها و موم ها با محافظت در برابر خوردگی هماهنگ عمل می کنند
  • محافظت در برابر خوردگی بدون درمان بیشتر
  • افزایش ویژگی‌های مقاومت در برابر اصطکاک، مانند شکستگی، مقاومت در برابر سایش، ضد گاز و کاهش ضریب اصطکاک
  • دادن یک نقاشی یا پوشش ارگانیک یک چسب بالا.

مزایای پوشش فسفاته

برخی مزایای پوشش فسفاته

در اینجا برخی از مزایای استفاده از پوشش های فسفات وجود دارد:

۱-از جمله مهم ترین مزایای پوشش فسفاته، چسبندگی قوی و محافظت در برابر خوردگیاست که ویژگی های اصطکاک اجزای لغزنده را نیز افزایش می دهد.

۲-اجازه می دهد تا پوشش های ثانویه و رنگ بهتر بچسبند.

۳-فرآیندهای شکل دهی سرد مانند کشیدن سیم و لوله را تسهیل می کند.

۴- از دیگر مزایای پوشش فسفاته این است که امکان جذب بهتر روان کننده ها را فراهم می کند.

۵-پوشش‌های فسفاته روی برخی از اقلام رزوه‌دار اعمال می‌شوند تا خاصیت ضد زنگ آن‌ها را افزایش دهند.در واقع به دلیل عدم حل شدن در آب در برابر زنگ زدگی بهتر مقاومت می کند.

۶- از داغ شدن آن جلوگیری می کند و ویژگی های زنگ زدگی را مهار می کند. برخی از این پوشش‌ها روی تجهیزات نظامی مانند مهمات برای کمک به مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی سخت کاربردی هستند، اما ما از آنها عمدتاً برای جلوگیری از انفجار و سایر تجهیزات استفاده می‌کنیم.

رنگ های پوشش مقاوم در برابر عوامل شیمیایی (CARC) ساخته شده از فسفات روی در مهمات نظامی، هواپیما و وسایل نقلیه زمینی استفاده می شود. این باعث می شود آنها در برابر آب و هوای متخاصم مقاومت بیشتری داشته باشند.

هدف از فسفاته کردن:

استفاده از پوشش فسفات به عنوان یک مرحله پیش تصفیه قبل از پوشش یا رنگ آمیزی عمل می کند، محافظت در برابر خوردگی را افزایش می دهد و ویژگی های اصطکاک اجزای لغزنده را افزایش می دهد.

پوشش فسفات روی و منگنز فسفات هر دو برای پوشش فلز در دسترس هستند. هنگامی که مقاومت در برابر سایش و کیفیت ضد گال مورد نیاز است، از پوشش فسفات منگنز استفاده می شود. که از جمله مهمترین مزایای پوشش فسفات است.

ظرفیت منگنز فسفات برای نگه داشتن روی روغن، کیفیت ضد اصطکاک آن را افزایش می دهد و به اقلام پوشش داده شده مقاومت در برابر خوردگی بیشتری می بخشد. پوشش‌های ساخته شده از روی و منگنز برای کاهش گاز زدگی و کمک به شکستن اجزای فرسوده استفاده می‌شوند.

اکثر پوشش های فسفات این نقش را با چسبندگی زیاد و ایزوله الکتریکی به عنوان آماده سازی سطح برای پوشش اضافی و یا رنگ آمیزی انجام می دهند.

سخن پایانی

شرکت کیمیاگران مبین ری در تولید چربی گیرها و پوشش های خود نیازهای مشتریان را مد نظر قرار میدهد. شما می توانید چربی گیرها و پوشش ها فسفاته کیمیاگران مبین ری را در صفحه محصولات سایت مشاهده بفرمائید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای