كيمياگران مبين ری

تفاوت پاك كننده و چربيگير

تفاوت پاك كننده و چربيگير

آیا در ارتباط با تفاوت پاك كننده و چربيگير مشکل دارید؟ اصلاً تمایزی وجود دارد؟ اگر چنین است، شما تنها نیستید. محصولات مختلف ممکن است به عنوان پاک کننده همه منظوره، چربیگير یا پاک کننده-چربیگير برچسب زده شوند. بنابراین یک نظافتچی حرفه ای چه فکری دارد؟

دانستن اینکه چه زمانی باید به چه چیزی دست پیدا کنید به آسانی کار نظافت شما کمک می کند و در عین حال امکانات شما را ایمن و عاری از آلودگی نگه می دارد.

 

تعريف چربيگير

این منطقه تیره ای بین پاک کننده ها و چربیگير است. در دنیای نظافت صنعتی و سازمانی، چربی‌گیر به سادگی به عنوان یک محصول شیمیایی که چربی را از بین می‌برد، تعریف می‌شود. اما برخی از پاک کننده های همه منظوره ممکن است مقداری چربی را نیز پاک کنند.

چربی‌گیرها زیرمجموعه‌ای از پاک‌کننده‌ها هستند، بنابراین همه چربی‌گیرها پاک‌کننده هستند اما همه پاک‌کننده‌ها چربی‌گیر نیستند. اين مهمترين تفاوت پاك كننده و چربيگير است.

هنوز کمی تار است؟ توضیح اضافی ممکن است به روشن شدن موارد کمک کند.

 

علم ساده چربیگير ها

مواد شیمیایی پاک کننده به صورت اسیدی، قلیایی (بازی) یا خنثی فرموله می شوند. این نام‌گذاری‌ها با سطح pH محلول (غلظت یون هیدروژن) تعیین می‌شوند و از 0 تا 14 در مقیاس pH متغیر هستند. عدد pH کمتر به معنی اسیدی تر بودن محلول است، در حالی که عدد pH بالاتر نشان دهنده قلیایی بودن آن است. محلول هایی که در وسط حدود 7 قرار می گیرند خنثی در نظر گرفته می شوند.

گریس یک خاک ارگانیک است، به این معنی که از چیزی زنده می آید. خاک‌های ارگانیک – به‌ویژه آشفتگی‌های تجاری سخت آشپزخانه – بهتر است با محلول‌های قلیایی حذف شوند، زیرا سطوح pH بالاتر می‌توانند به راحتی چربی‌ها، روغن‌ها و پروتئین‌هایی را که معمولاً در آشپزخانه‌ها یافت می‌شوند تجزیه کنند.

هر چه یک گریس «کیک‌شده» بیشتری داشته باشد، به پاک‌کننده‌های قلیایی‌تر یا سنگین‌تری نیاز خواهید داشت. در نهایت، پاک کننده های اجاق گاز بسیار قلیایی هستند زیرا باید خاک کربنیزه شده را پاک کنند.

چربی‌گیرها اغلب حاوی مواد دیگری مانند حلال‌های مبتنی بر نفت یا حلال‌های طبیعی مانند مرکبات هستند تا به تجزیه گریس کمک بیشتری کنند.

 

هدف از پاک کننده های همه منظوره

از جمله تفاوت پاک کننده و چربیگیر تفاوت سطح PH آنهاست. پاک کننده های همه منظوره دارای PH خنثی بین 6 تا 8 در مقیاس pH هستند. آنها برای تمیز کردن سطوحی که گرد و غبار یا کمی کثیف هستند، یا نیاز به تمیز کردن عمومی (غیر چرب) دارند، مناسب هستند.

در حالی که چربی‌گیرها می‌توانند به طور موثر سطوح غیر چرب را تمیز کنند، اما برای این نوع تمیز کردن «بیش از نیاز شما» هستند. به طور کلی، پاک کننده های خنثی همه منظوره برای افراد و سطوح ایمن تر هستند.

 

 از جمله تفاوت پاک کننده و چربیگیر، سطح PH

برخی از تولید کنندگان، برخی محصولات را با عنوان “چربیگير – پاک کننده” برچسب گذاری می کنند. این محصولات در بین زمین قرار دارند – در خاک های چرب موثرتر از یک پاک کننده همه منظوره و در عین حال نزدیک تر به pH خنثی و ایمن تر از یک چربی گیر سنگین است.

در نظر بگیرید که پاک کننده ها و چربیگير ها روی یک “مستمر پاک کننده-چربیگير” قرار می گیرند که موازی با نیمه بالایی مقیاس pH است:

 

اسیدی یا بازی چربیگیر

زمان استفاده از پاک کننده یا چربیگیر

اینها سوالاتی هستند که هنگام انتخاب پاك كننده و چربيگير بايد از خود بپرسيد.

  1. نوع خاکی که باید تمیز شود چیست؟

از جمله تفاوت پاك كننده و چربيگير اين است كه چربی‌گیرها برای شکستن گریس طراحی شده‌اند تا به راحتی پاک شوند. با این حال، آنها اغلب ساینده تر از یک پاک کننده همه منظوره معمولی هستند. مناطق بسیار کثیف که با پاک کننده های همه منظوره تمیز نمی شوند، نیاز به چربیگير دارند.

  1. سطح / بستری که نیاز به تمیز کردن دارد چیست؟

سطوح خاصی مانند پلاستیک، شیشه، فلز یا چوب رنگ شده ممکن است بهتر با یک پاک کننده همه منظوره یا چند سطحی با PH خنثی نظافت شوند. پاک کننده چند سطحی را برای یک پاک کننده آماده و چند منظوره که کاربردهای جهانی دارد و خورنده نیست، امتحان کنید.

  1. کاربرد/نوع تجهیزاتی که نیاز به تمیز کردن دارند چیست؟

تجهیزات بزرگ یا سنگینی که قابل جابجایی نیستند ممکن است برای مدت زمان طولانی تری از چربیگير کف استفاده کنند. یک چربیگير کف برای استفاده در سطوح عمودی و تجهیزاتی که زمان تماس تمیز کردن بیشتری نیاز است، ایده‌آل است.

  1. چه مسائل ایمنی باید در نظر گرفته شود؟

طبقات یکی از مناطقی هستند که ملاحظات ایمنی در اولویت قرار دارند. چربیگيري که در کف استفاده می شود باید با خاصیت کشش بالا فرموله شود تا بروز حوادث ناشی از لغزش و سقوط را کاهش دهد. ایمنی زیست محیطی – هم در استفاده و هم در دفع – باید در نظر گرفته شود. هنگام استفاده از هر محصولی، همیشه دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید.

 

سخن پایانی

شرکت کیمیاگران مبین ری در تولید چربی گیرهای خود نیازهای مشتریان را مد نظر قرار میدهد. شما میتوانید چربی گیرهای کیمیاگران مبین ری را در صفحه محصولات سایت مشاهده بفرمائید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای