كيمياگران مبين ری

تفاوت بین واکس بدنه خودرو و پولیش چیست ؟

واکس بدنه خودرو

واکس بدنه خودرو و پولیش ، دو روش اصلی اصلی برای درخشش و زیبایی خودرو شما هستند . این دو روش به اشتباه ممکن است که به جای هم استفاده شوند در صورتی که دو فرآیند متفاوت هستند و هرکدام عملکرد های مربوط به خود را انجام میدهند .

واکس بدنه خودرو چیست ؟

واکس بدنه خودرو ، موم غیر ساینده است . یک پوشش لایه ای محافظ که بیشتر پس از شستن یا صیقل دادن به بدنه خودرو اعمال میشود.

وظیفه اصلی واکس بدنه این است که یک لایه محافظ برای خودرو فراهم کند و ظاهری براق به آن بدهد.

پولیش خودرو چیست ؟

پولیش خودرو که در هر دو نوع بافت ساینده و غیر ساینده موجود است ، ماده ای است که همراه با سایر مواد پاک کننده برای از بین بردن لکه هایی مانند خراش های جزئی ، علائم چرخش ، اکسیداسیون و موارد دیگر از سطح استفاده میشود. پوشش ریز رنگ را از نمای بیرونی خودرو حذف میکند و به آرامی آن را با مناطق مجاور ترکیب می کند . بنابراین علائم را از بین میبرد و پایان کاملی را ارائه میدهد.

ماشینم را واکس بدنه بزنم یا پولیش کنم ؟

گزینه انتخاب برای واکس بدنه خودرو یا پولیش  شما در وهله اول متناسب با نیاز شما خواهد . این ها نه تنها دو اصطلاح متفاوت هستند که اهداف متفاوتی دارند ، بلکه ترکیب شیمیایی و کاربرد کلی آنها نیز در مقیاس بزرگتر متفاوت است .

استفاده از واکس بدنه خودرو برای ارائه درخشندگی کامل به ماشین شما است . به عنوان یک پوشش لایه ای عمل میکند تا از هرگونه آسیب به رنگ و سطح بدنه خودرو در اثر اشعه های خشن خورشید جلوگیری و جلوه ای صاف را ایجاد کند .

پولیش کردن خودرو

به همین ترتیب ، پولیش خودرو در واقع یک ماده ساینده است که با برداشتن لایه بالایی بدنه و ترکیب آن با بقیه ،درخشندگی یکنواخت و صیقلی را به آن میبخشد .

درحالی که برای پولیش کردن خودرو به واکس بدنه خودرو نیاز دارید ، یک برنامه پولیش خودرو به شما کمک میکند لایه محافظ بالایی خودرو خود را بردارید و آن را با بقیه ترکیب کنید تا خط و خش و سایر لک ها را از بین ببرید.

شما ابتدا یک ماشین را پولیش میکشید و سپس آن را واکس میزنید تا تمام شود . کاربرد واکس بدنه خودرو بیشتر برای تقویت و محافظت از سطحی که قبلا جلا داده شده است ، عمل میکند.

واکس بدنه ماشین زمانی استفاده میشود که بخواهید از رنگ محافظت کنید .

درحالی که پولیش ماشین برعکس است . کاربرد دومی با نیاز به خلاص شدن از عیوب جزئی ناشی از اکسیداسیون یا موارد دیگر مانند لکه و خراش است.

هدف از استفاده از واکس بدنه خودرو ارائه یک پوشش صیقلی به بدنه خودرو است . پوشش محافظ موم که بر روی سطح اعمال میشود به وسیله نقلیه شما روکش و درخشندگی می بخشد .

از سوی دیگر پولیش خودرو از خاصیت سایشی خود برای از بین بردن هر گونه اثر چرخشی یا خراش جزئی از سطح بدنه خودرو استفاده می کند.

مزایای استفاده از واکس بدنه خودرو

عملکرد واکس بدنه خودرو این است که به عنوان یک پوشش محافظ روی سطح بدنه خودرو عمل کند. خواص واکس خودرو که به عملکرد اصلی محافظت و ارائه اثر صیقلی کمک می کند عبارتند از :

غیرحلال بودن با آب

خاصیت حل نشدنی موم در آب ، پوشش محافظ را برای مدت طولانی بدون هیچ گونه آسیبی در اثر کارواش ، باران شدید ، باران اسیدی و غیره حفظ می کند .

جلوگیری از چسبیدن آلاینده های موجود در هوا

پوشش محافظ همچنین از چسبیدن آلاینده های موجود در هوا و سایر آلاینده ها به سطح خودرو جلوگیری می کند.

محافظت در برابر تابش UV

موم موجود در واکس بدنه دارای خواص بازدارندگی اضافی UV هستند تا از رنگ خودرو در برابر هرگونه آسیب ناشی از اشعه های UV خشن خورشید محافظت می کند.

بالا بودن مقاومت گرمایی

همچنین نقظه ذوب بالای موم (بالاتر از ۱۸۰ درجه فارنهایت) آن را در زیر گرمای زیاد پرتوهای خورشید ذوب نمی کند.

مزایای استفاده از واکس بدنه خودرو

مزایای استفاده از پولیش خودرو

پولیش خودرو بیشتر در مواقعی استفاده میشود که خودرو درخشش و درخشندگی خود را از دست داده و آسیب سطحی مشهودی داشته باشد .

در این موارد ، روش پولیش با ایجاد رنگ شفاف و بدون لک ، سطح صافی را به خودرو میبخشد .

فرآیند پولیش خودرو همچنین کمک می کند تا خودرو قدیمی شما مانند خودرو جدید بدرخشد و با پولیش معمولی ( طبق توصیه های سازنده و ارائه دهنده خدمات ) ظاهری حتی بهتر از آنچه که قبلا بود ، ارائه دهد.

واکس حرفه ای خودرو شامل استفاده از واکس کلی روی بدنه خودرو و سپس پاک کردن آن با ابزار های تخصصی یا استفاده از پارچه میکروفیبر می باشد .

پولیش حرفه ای حرفه ای خودرو می تواند خراش های جزئی را از بین ببرد و سطحی صاف و درخشان به سطح بدنه بدهد . با هدف اصلاح رنگ سطح خودرو، از پاک کننده ها و سایر مواد شیمیایی با ویژگی ساینده پولیش خودرو استفاده میشود تا سطح بدنه خودرو ظاهری صاف و یکدست داشته باشد .

جمع بندی

شرکت کیمیاگران مبین ری در تولید چربی گیرها و محصولات خودرویی خود نیازهای مشتریان را مد نظر قرار میدهد. شما میتوانید واکس بدنه ، داشبورد و چربیگیرهای کیمیاگران مبین ری را در صفحه محصولات سایت مشاهده بفرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای