كيمياگران مبين ری

مواد فعال در چربيگيرها چگونه عمل میکنند؟ 

IMG_9263

در این مقاله برای اطلاعات بیشتر در ارتباط با مواد فعال در چربيگيرها ، با ما همراه باشید.

چربیگیر برای از بین بردن چربی،  و کثیفی استفاده می شود. چربیگیرها مجموعه ای از ترکیبات مختلف هستند که به از بین رفتن ترکیبات چرب و روغنی از پارچه ها، فلزات و سایر مواد کمک می کنند.

نوع چربی گیر مورد استفاده بر روی مواد به مواد فعال و غیر فعال موجود در چربی گیر بستگی دارد. مواد فعال یک چربی‌گیر مسئول فرآیند پاک‌سازی واقعی هستند. در حالی که برخی ازمحصولات ممکن است مواد دیگری را به فرمول خاص خود اضافه کنند، مواد تشکیل دهنده مسئول تمیز کردن و تجزیه اسیدهای چرب معمولاً از برندی به برند دیگر مشابه هستند.

 

کربنات سدیم

كربنات سديم مواد فعال در چربيگيرها

یکی از مواد فعال در چربيگيرها، کربنات سدیم است . (همچنین به عنوان خاکستر صابون شناخته می‌شود)، در شوینده‌های پودری و همچنین چربی‌گیرها مورد استفاده قرار میگیرد .

کربنات سدیم برای تجزیه چربی و روغن و حذف روان کننده ها از مواد و اجسام عمل می کند. تولید کنندگان به طور طبیعی از خاکستر گیاهان مختلف استفاده میکنند . آنها می توانند این ماده را ازنمک کپی کنند. کربنات سدیم در حالی که معمولاً در چربی‌گیرها استفاده می‌شود، در ساخت کاغذ و شیشه نیز کاربرد دارد.

متاسیلیکات سدیم

 

از دیگر مواد فعال در چربيگيرها میتوان به متاسیلیکات سدیم اشاره کرد .

متاسیلیکات سدیم، یک ماده بسیار قلیایی است که چربیگیرها را قادر می سازد تا اسیدهای چرب موجود در محصولات چرب را تجزیه کنند. این ترکیب همچنین برای نرم کردن آب سخت عمل میکند و هنگامی که به آب اضافه می شود به یک ماده پاک کننده قوی تبدیل می شود. شوینده های مایع و پودرهای بدون فسفات از متاسیلیکات سدیم به عنوان یک ماده فعال برای حذف کثیفی و روغن از پارچه ها و مواد سخت استفاده می کنند.

 

اتیلن دی آمین تترا استات

 

اتیلن دی آمین تترا استات به عنوان یک عامل اتصال دهنده و تسکین دهنده آب سخت عمل می کند. پس یکی دیگر از مواد خام شیمیایی در چربیگیرها است .

این ترکیب پودری سفید برای تثبیت سایر ترکیبات چربیگیر هنگامی که به آب اضافه می شود، عمل می کند و به ترکیبات اجازه می دهد تا فرآیند تمیز کردن را به درستی تکمیل کنند. این ترکیب همچنین در زمینه پزشکی برای جلوگیری از انعقاد خون در هنگام جمع آوری استفاده می شود.

 

تری پلی فسفات سدیم

 

از مواد فعال در چربيگيرها ميتوان به تري پلي فسفات سديم نام برد. اکثر چربیگیرها از تری پلی فسفات سدیم به عنوان پایه‌ای برای ترکیب و تنظیم سایر مواد فعال استفاده می‌کنند. با این حال، این نمک همچنین به عنوان یک بافر pH عمل می کند.

تری پلی فسفاتسدیم اصطکاک بین سایر مواد موجود در چربیگیر را یکنواخت می کند که در غیر این صورت ممکن است باعث واکنش شیمیایی شود.

تری پلی فسفات سدیم همچنین برای جلوگیری از چربی وکثیفی عمل می کند، در حالی که قدرت تمیز کردن سایر مواد را افزایش می دهد. تری پلی فسفات سدیم نیز به عنوان یک ماده در آفت کش ها استفاده می شود.

 

 

 

شرکت کیمیاگران مبین ری در تولید چربی گیرهای خود نیازهای مشتریان را مد نظر قرار میدهد. شما میتوانید چربی گیرهای کیمیاگران مبین ری را در صفحه محصولات سایت مشاهده بفرمائید.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای