كيمياگران مبين ری

مهمترین نكات ايمني استفاده از چربيگير

مهمترین نکات ایمنی استفاده از چربیگیر

در این مقاله میخواهیم در ارتباط با نكات ايمني استفاده از چربيگير، اطلاعات کسب کنیم . برای هر کسب و کاری که از چربیگیرهای صنعتی استفاد میکنند، دانستن این نکات و عمل به آنها الزامی می باشد.

چربیگیر یک ماده شیمیایی پاک کننده است که برای از بین بردن روغن و گریس از سطوح سخت مانند قطعات ماشین آلات استفاده میشود.

چربیگیر ها تمیز کردن سریع سطوح با روغن، قطران، موم، رزین، گریس و کثیفی را بدون نیاز به تمیز کردن بیش از حد لکه ها آسان میکنند.

چربیگیرهای صنعتی آلودگی را از فلزات و سایر سطوح در تأسیسات حذف میکنند. آنها بیشتر برای حذف آلاینده ها از سطوح، از جمله ماشین آلات، ابزارها و سطوح سخت مانند کف استفاده میشوند. آنها همچنین در انواع بخش های سنگین، از جمله پالایشگاه ها، تولید و نگهداری، حمل و نقل استفاده میشوند.

با این حال، چربیگیرهای صنعتی از مواد شیمیایی بسیار غلیظ تشکیل شده اند که در هنگام استفاده باید احتیاط کرد. در این مقاله در ارتباط با نکات ایمنی استفاده از چربیگیر بحث خواهیم کرد.

رعایت نکات ایمنی استفاده از چربیگیر

 

نكات ايمني استفاده از چربيگيرهای صنعتی کدام هستند؟

هنگام استفاده از مواد شیمیایی پاک کننده و چربیگیر، باید از وسایل حفاظتی مناسب مانند دستکش، محافظ صورت و عینک استفاده کنید تا ایمنی خود را حفظ کنید. برای محافظت بیشتر، ممکن است به لوازم ایمنی مانند چشم شوی نیز نیاز داشته باشید.

اجزای الکتریکی مانند توزیع کننده، سیم پیچ و سایر اجزا را با پلاستیک بپیچید تا ایمن نگه دارید. این به کاهش خطر آتش سوزی کمک میکند.

از دیگر نکات ایمنی استفاده از چربیگیر، این است که به طور مستقیم از روغن گیر حلال در ظرف استفاده کنید. یا برای تمیز کردن ناحیه ای، چربیگیر حلال را با استفاده از برس یا اسپری اعمال کنید.

اگر ناخواسته با ماده شیمیایی تماس پیدا کردید، لباس های آلوده را فورا خارج کنید. پوست و موی خود را زیر آب جاری بشویید تا زمانی که پزشک یا مرکز اطلاعات به شما دستور توقف دهد. اگر احساس سوزش متوقف نشد یا اگر تماس به طور مستقیم روی پوست برهنه ایجاد شد، فورا به دنبال کمک پزشک حرفه ای باشید.

خطرات استفاده نادرست از چربیگیرهای صنعتی

همانطور که قبلا اشاره شد، مواد شیمیایی تمیزکننده صنعتی، از جمله چربیگیرها، به دلیل هدف از بین بردن لکه های صنعتی سرسخت، دارای ترکیب شیمیایی بسیار قوی هستند. در نتیجه استفاده از این مواد شیمیایی، افراد را ملزم به رعایت نکات ایمنی استفاده از چربیگیر میکند تا این اقدامات ایمنی را از قبل انجام دهند.

علیرغم وجود سیستم های تهویه داخلی، مشکلات تنفسی و سایر مسائل میتواند در بین کارکنان مسئول فرآیند تمیز کردن به دلیل استنشاق مداوم یا استفاده بدون محافظت از چربیگیرها ایجاد مشکل کند.

شایع ترین علائم سلامتی ناشی از رعایت نکردن نکات ایمنی استفاده از چربیگیر عبارتند از:

  • خواب آلودگی
  • سرگیجه
  • تنگی نفس
  • درد قفسه سینه
  • حالت تهوع
  • سرگیجه

 

خطرات تماس با پوست و چشم هنگام رعایت نکردن نکات ایمنی استفاده از چربیگیر

 

استتفاده نادرست از مواد شیمیایی نیز گاهی میتواند کشنده باشد. مشکل اصلی هر پاک کننده یا چربیگیر علاوه بر استنشاق، تماس با پوست یا چشم است. مشاهده شده است که رعایت نکردن نکات ایمنی استفاده از چربیگیر قدرتمند می تواند منجربه سوختگی شیمیایی روی پوست و آسیب های پایدارچشم در صورت شوند.

سوختگی های شیمیایی چشم زمانی اتفاق می افتد که یک ماده شیمیایی جامد، مایع یا گاز با چشم تماس پیدا کند. ماده شیمیایی و مقداری که با چشم در تماس است، تعیین می کند که سوختگی چقدر شدید است. بیشتر سوختگی ها را میتوان درمان کرد، اما برخی امکان پذیر نخواهد بود.

بر این اساس، از دست دادن بینایی یکی از وحشتناک ترین عواقب تماس چربیگیر با چشم است. سایر علائم مشکلات چشم عبارتند از:

  • تحریف دید
  • چشم قرمز
  • التهاب چشم
  • چشم درد
  • ناتوانی در حفظ توجه
  • التهاب پلک ها

 

 

چه زمانی باید از چربیگیر صنعتی استفاده کرد؟

هدف اولیه یک ماده شیمیایی پاک کننده، تمیز کردن سطوح با از بین بردن لکه های روغن و کثیفی با کمترین میزان شستشو است. با این حال، سطح ممکن است در صورت انتخاب چربیگیر اشتباه، آسیب ببیند.

 

در شرکت کیمیاگران مبین ری، چربیگیرهای مختلف با کیفیت بالا با اقدامات احتیاطی مختلف در دسترس هستند. دو دسته مختلف از چربیگیر ها وجود دارند. چربیگیر های مبتنی بر حلال که به عنوان پایه ای برای حل کردن آلودگی استفاده میشوند. درحالی که چربیگیرهای مبتنی بر آب از حلال های اضافی استفاده میکنند.

اگر نیاز به تمیز کردن سطوح مختلف صنعتی مانند ماشین آلات، کف پوش ها و اتومبیل ها از آلودگی هایی مانند کثیفی و گریس دارید، باید یک چربیگیر بر پایه آب انتخاب کنید.

از طرف دیگر اگر میخواهید از شر آلاینده هایی مانند روغن، چسب و قیر خلاص شوید، چربیگیرهای مبتنی بر حلال را انتخاب کنید که هم روی سطح رنگ شده و هم بدون رنگ کار می کند.

 

شرکت کیمیاگران مبین ری در تولید چربیگیر های خود نیاز های مشتریان را مد نظر قرار میدهد. شما میتوانید چربیگیر های کیمیاگران مبین ری را در صفحه محصولات سایت مشاهده بفرمایید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای