كيمياگران مبين ری

مزاياي چربيگير آب سرد

IMG_8153

چربيگير آب سرد چیست و مزایا و کاربرد های آن کدام است ؟ برای اطلاع ازاین موارد با ما همراه باشید.

عملیات چربیگیری صنعتی را میتوان بر أساس دمای چربیگیری در حین استفاده به دو گروه تقسیم کرد:

  1. چربیگیر آب گرم
  2. چربيگير آب سرد

 

چربيگير آب سرد چیست؟

چربيگير آب سرد د یک راه حل کارآمد و قابل اعتماد است که در درجه اول برای تمیز کردن خاک و خاک محلول در آب استفاده میشود.

پاک کننده های آب سرد برای بسیاری از کار های نظافتی در مصارف صنعتی یا کشاورزی ایده آل هستند. از آنجایی که این نوع چربیگیر از آب سرد استفاده میکنند، قادر به تمیز کردن مؤثر انواع رسوبات نیست.

تعريف چربيگير آب سرد

چربیگیر آب گرم چیست؟

پاك كننده آب گرم اغلب برای تمیز کردن چربی و خاک و رسوبات روغنی ( معدنی\حیوانی) استفاده میشود.

اين چربيگير مانند یک چربیگیر آب سرد عمل میکند. با این تفاوت که آب در یک دیگ بخار نفتی یکپارچه با یک کویل گرمایشی با فشار بالا، تا دمای ۱۴۰-۱۲۰ درجه سانتی گراد گرم میشود. در این دماهای بالا، به دلیل حلالیت بهتر، توانایی تمیز کردن عموما افزایش می یابد.

این بدان معناست که از چربیگیر آب گرم میتوان برای کارهای تمیز کردن سخت تری نسبت به چربيگير آب سرد استفاده کرد.

 

تعیین اینکه کدام فرآیند باید استفاده شود شامل سه ملاحظه است:

  1. خاک هایی که باید حذف شوند.
  2. موادی که باید از آن جدا شوند.
  3. ماده فعالی که آنها را حذف میکند.

هنگامی که این عوامل را ارزیابی می کنید و تشخیص میدهید که باید از چربيگير آب سرد استفاده شود، سه مزیت را دریافت میکنید که ناشی از دمای خنک چربیگیر است.

بدون سوختگی دما

بسته به فرمول چربيگير آب سرد، اگر چربیگیر پوست شما را لمس کند، ممکن است دچار سرختگی شیمیایی شوید، اما سوختگی ناشی از دمای بالای چربیگیر بخشی از معادله نیست.

با استفاده از چربیگیر بدون مواد سمی میتوان از سوختگی های شیمیایی تا حد زیادی جلوگیری کرد. ترکیب فرمول چربیگیر غیر سمی با فرمول چربیگیر آب سرد می تواند احتمال سوختگی را از بین ببرد. و به طور بالقوه به شما این امکان را می دهد که از سطح پایین تر و ارزان تری از تجهیزات حفاظت شخصی برای عملیات چربیگیری استفاده شود.

چربیگیری تجهیزات در حال اجرا

برای جلوگیری از شوک الکتریکی، چربیگری به طور ایده آل زمانی انجام میشود که تجهیزات خاموش است. اما این همیشه امکان پذیر نیست. به عنوان مثال، موتور های هواپیما اغلب در حین کار چربیگیری میشوند تا بتوانند به چرخش سریع برسند و هواپیما ها را به باند فرودگاه بازگردانند.

هنگام تمیز کردن تجهیزات پر انرژی، به چربیگیری نیاز دارید که حاوی دی الکتریک باشد. یعنی ماده ای که جریان الکتریسیته را از طریق حلال مسدود میکند.

علاوه بر افزایش ایمنی کارگران، استفاده از چربيگير آب سرد دی الکتریک نیز میتواند به جلوگیری از داغ شدن بیش از حد موتور در زمان حرکت کمک کند. با این حال موتور داغ هرگز نباید با آب سرد یخ پاشیده شود زیرا ممکن است باعث ترک خوردن قطعات فلزی و پلاستیکی شود.

به عنوان مرجع، چربيگير آب سرد به طور کلی به عنوان ″چربیگیر حلال بدون جوش″ تعریف میشود، و نه چربیگیری که به نظر میرسد تازه از ظرف ذخیره یخی خارج شده است.

نرخ تبخیر کمتر در چربيگير آب سرد

هرچه محلول تمیز کننده مایع داغ تر شود، مولکول های آن سریع تر حرکت می کنند و مواد تبخیری آن راحت تر هوا را پر میکند. در اکثر محیط های کاری صنعتی، حجم کم آب تبخیر شده نگرانی بزرگی نیست (به جز پتانسیل خوردگی که برای آلیاژ های آهن ایجاد می کند).

اما تبخیر ترکیبات آلی فرار( VOCs) خطری برای سلامتی ایجاد میکند. بیشتر VOCها در دمای اتاق تبخیر میشوند و برای فرار شدید آنها نیازی به فرآیند گرمایشی ندارند.

با این حال دمایی که در آن چربیگیر حاوی VOCs استفاده میشود، میتواند بر چگالی VOCs موجود در هوا تأثیر بگذارد. و در نتیجه بر نوع استراتژی های کاهش VOCs که باید استفاده کنید، تأثیر بگذارد.

 

 

شرکت کیمیاگران مبین ری در تولید چربیگیر های خود نیاز های مشتریان را مدنظر قرار میدهد. شما میتوانید چربیگیر های کیمیاگران مبین ری را در صفحه محصولات سایت مشاهده بفرمایید.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای