كيمياگران مبين ری

راهنمای انتخاب بهترین چربيگير آشپزخانه برای یک آشپزخانه تجاری

IMG_8285

از ملزومات مورد نیاز در آشپزخانه های تجاری، استفاده از چربيگير آشپزخانه میباشد. برای اطلاعات بیشتر در ارتباط با این موضوع با ما همراه باشید.

آیا میدانستید که حدود ۰.۲۵ میلیمتر چربی و کثیفی روی کویل تبادل گرمایشی در آشپزخانه میتواند مصرف برق شما را تا ۴۰ درصد افزایش دهد؟

به همین دلیل است که استفاده از چربیگیر در آشپزخانه تجاری شما مهم است. زیرا نه تنها تمیز کردن چربی را آسان تر میکند، بلکه از بسیاری جهات در هزینه شما نیز صرفه جویی میکند.

اگر می خواهید بدانید بهترین چربيگير آشپزخانه چیست، راهنمای زیر را در نظر بگیرید که به شما در انتخاب مناسب برای آشپزخانه کمک میکند.

 

  1. انتخاب چربيگير آشپزخانه با فرمول مناسب

بسته به فرمول، برخی ممکن است برای اهداف خاصی مؤثرتر از سایرین باشند. جدا از اثربخشی، چربیگیر ها ویژگی هایی دارند که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید.

به عنوان مثال، فرمولاسیون های بدون باقی مانده وجود دارد. برخی از چربیگیر ها میتوانند باقی مانده ای از خود باقی بگذارند که میتواند کثیفی و آلاینده ها را جذب کند.

به غیر از آن، شما همچنین باید فرمول مناسبی را برای سطوحی که قصد استفاده از آن را دارید، انتخاب کنید. برای مثال، اگر قصد دارید از آن برای برای تمیز کردن ظروف استفاده کنید، یکی را انتخاب کنید که مشخص کند برای استفاده در چنین ظروفی ایمن است. برخی از آنها باعث تغییر رنگ در سطوح فلزی تجهیزات آشپزخانه نمی شوند.

 

  1. محلول چربيگير غلیظ یا رقیق؟

چربیگیر ها در دو محلول وجود دارند: غلیظ و رقیق

محلول های رقیق شده آماده استفاده هستند، درحالی که به محلول های غلیظ باید ابتدا آب اضافه شود.

برخی به دلیل انعطاف پذیری، محلول های متمرکز را ترجیح میدهند. شما میتوانید قدرت محلول را با اضافه کردن آب، بیشتر یا کمتر کنید. آنها همچنین میتوانند در هزینه های شما صرفه جویی کنند زیرا هزینه ارسال آنها کمتر است.

برای استفاده روزمره، میتوانید آن را با مقدار توصیه شده آب رقیق کنید. اگر با چربی بیشتری نسبت به معمول سر و کار دارد، میتوانید از آب کمتری برای ایجاد محلول غلیظ تر استفاده کنید.

از طرف دیگر محلول های رقیق شده، قبل از استفاده نیازی به مخلوط کردن ندارند. آنها قبلا با فرمول بهینه مخلوط شده اند که زمان تمیز کردن را کاهش میدهد.

 

  1. انواع مختلف چربيگير آشپزخانه

انواع مختلف چربيگير آشپزخانه از نظر PH، خواص شیمیایی و کاربردها متفاوت است.

به عنوان مثال، چربیگیر عمومی دارای خاصیت قلیایی خفیف است در حالی که چربیگیر فر دارای خاصیت قلیایی بالایی است. چربیگیر عمومی همچنین حاوی مواد شوینده، حلال و سازنده های قلیایی است. درحالی که دومی دارای سورفکتانت های کف بالا و سازنده های قلیایی نیز می باشد.

دانستن نوع مورد نیاز به شما در تمیز کردن مؤثر تر کمک میکند. چربیگیر عمومی برای تمیز کردن روزمره و سطوح مناسب هستند. اگر نیاز به تمیز کردن کف دارید، انتخاب یک چربیگیر کف با قلیائیت متغیر و دارای سورفکتانت های کف ممکن است برای این کار مناسب تر باشد.

انتخاب چربيگير آشپزخانه
assistant cleans in the kitchen
  1. در ارتباط با چربيگير آشپزخانه مسائل ایمنی را در نظر بگیرید

چربیگیر ها از انواع مختلف مواد شیمیایی تشکیل شده اند که در صورت استفاده نادرست میتوانند برای سلامتی مضر باشند.

با این حال انواع غیر سمی وجود دارد که ممکن است برای استفاده در محیط های روزمره ایمن تر باشند. به برچسب ها نگاه کنید تا ببینید کدام مواد شیمیایی مورد استفاده قرار میگیرند، برخی ادعا میکنند که آنها حتی برای حیوانات خانگی بی خطر هستند.

چربیگیر آشپزخانه روغنی قابل اشتعال هستند که برای اجاق گاز مناسب نیستند. از طرف دیگر، محلول های مبتنی بر آب، به طور کلی ایمن تر هستند.

مهم نیست که کدام چربیگیر آشپزخانه را انتخاب میکنید، در هر صورت مطمئن شوید که لباسی بپوشید که بیشتر پوست شما را بپوشاند. از محافظ چشم استفاده کنید زیرا مواد شیمیایی و بخار میتوانند وارد چشم شما شوند که حتی اگر از فرمول غیر سمی استفاده میکنید هم میتواند مضر باشد.

حتما دستکش و ماسک بپوشید و در صورت امکان تهویه را باز نگه دارید.

 

  1. محیط زیست را در نظر بگیرید

هنگامی که آنها را در زهکشی تخلیه میکنید، چربیگیر آشپزخانه به محیط زیست راه پیدا میکند. این بدین معنا است که مواد شیمیایی موجود در چربیگیر آشپزخانه راه خود را در خاک پیدا میکنند، جایی که میتوانند به گیاهان و حتی جانوران آسیب برسانند.

اگر میخواهید رد پای کربن خود را کاهش دهید، انتخاب محلول های متمرکز به شما کمک می کند.

  1. رعایت مقررات صنعت

استفاده از مواد شیمیایی آشپزخانه به خصوص در آشپزخانه های تجاری خطرات زیادی را به همراه دارد. به همین دلیل است که مقررات صنعتی برای محافظت از مشتریان و کارکنان وجود دارد.

در صنایع غذایی و نوشیدنی، نیاز به چربیگیری دارند که دارای گواهینامه NSF A1 باشند. این گواهینامه نشان میدهد که چربیگیر برای استفاده در آشپزخانه ایمن است.

 

 

 

شرکت کیمیاگران مبین ری در تولید چربیگیر های خود نیازهای مشتریان را مد نظر قرار میدهند. شما میتوانید چربیگیر های کیمیاگران مبین ری را در صفحه محصولات سایت مشاهده بفرمایید.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای