كيمياگران مبين ری

آموزش کامل واکس زدن به داشبرد خودرو

آموزش کامل واکس زدن به داشبرد خودرو

واکس زدن به داشبرد خودرو به چه صورت انجام می شود؟ درست مانند یک خانه ، یک خودرو نیز نیاز به تمیز کردن دارد تا از هرگونه آلودگی و گرد و غبار پاک شود . که این تمیز کردن فقط به بدنه خودرو مربوط نمیشود ، نظافت قسمت های داخلی خودرو نیز نقش مهمی در بهبود ظاهر داخلی خودرو دارد.

واکس زدن به داشبرد یکی از موارد با کارایی بالا است که میتوانید برای تمیز کردن ، از بین بردن گرد و غبار روی داشبرد و محافظت از آن در برابر خراب شدن استفاده کنید.

واکس زدن به داشبرد میتواند در صیقل دادن  و ایجاد لایه محافظ در برابر گرد و غبار ، حداقل برای مدتی بسیار مؤثر باشد.  بنابراین با این محصول طول عمر داشبرد خودرو ها افزایش می یابد .

ممکن است محصولات دیگری با عملکرد مشابه واکس داشبرد مانند پاک کننده مایع داشبرد ، ژل براق کننده داشبرد و مواردی از این دست نیز وجود داشته باشد.

انواع واکس داشبرد

واکس زدن به داشبرد خودرو در انواع مختلف جامد و مایع در بازار وجود دارد . که معمولا به دلیل سهولت در استفاده و کیفیت بهتر ، بیشتر به صورت اسپری مورد استفاده قرار میگیرد .

یکی از مهمترین شاخص های تعیین کننده کیفیت واکس داشبرد ، میزان ماندگاری اثر آن بر روی سطح رویه داشبرد خودرو است .

البته لازم به ذکر است که هر واکسی که ماندگاری خوبی دارد ، الزاما دارای کیفیت بالا نیست . چرا که در بعضی موارد , ماندگاری بالا به دلیل وجود مواد نفتی و ناخالصی حل نشده در آن است که از کیفیت محصول می کاهد.

استفاده از واکس های نامناسب و غیر استاندارد میتواند به داشبرد اتومبیل و درخشندگی  و شفافیت آن آسیب جدی وارد کند. پس در انتخاب آن دقت نمایید.

آموزش واکس زدن به داشبرد خودرو

در خصوص آموزش کامل واکس زدن به داشبرد خودرو می توان اینطور گفت که. برای شروع صیقل دادن داشبرد ابتدا گردگیری را با حذف کثیفی یا گرد و غباری که در طول زمان انباشته شده است ، انجام دهید.

سپس داشبرد خودرو را با یک پارچه تمیز و نرم (میکروفایبر) که از مایع واکس داشبرد روی آن اسپری کرده , پاک کنید .

البته قبل از ادامه ، آن را روی یک ناحیه کوچک و نامحسوس تست کنید تا مطمئن شوید که تغییر رنگی وجود ندارد و از نتیجه راضی هستید .

اگر میخواهید بیشتر بدانید ، مراحل ذکر شده را در زیر دنبال کنید.

مراحل واکس زدن به داشبرد خودرو:

تمیز کردن سطح را همانطور که گفته شد ، با یک پارچه نرم (میکروفایبر) شروع کنید .

سپس بطری را قبل از استفاده روی سطح به درستی تکان دهید .

و بعد واکس داشبرد را مستقیما روی سطحی که لازم است اسپری کنید . یا مقدار کمی از واکس داشبرد را روی یک پارچه نرم بریزید و سپس با استفاده از آن سطح را تمیز کنید.

استفاده از یک پارچه نرم (میکروفایبر) برای پخش واکس بهترین گزینه است . به این صورت که پارچه را تا کنید تا یک بالشتک تشکیل شود و با حرکات دایره ای شروع به پخش واکس روی سطح داشبرد کنید. و سپس بگذارید برای مدتی خشک شود.

مراحل واکس زدن به داشبرد خودرو 

عملکرد های اصلی واکس داشبرد

همانطور که گفته شد ، این محصول نه تنها می تواند باعث ایجاد ظاهری زیبا و درخشان روی سطح داشبرد شود ، بلکه چندین نقطه و ناحیه کثیف را نیز پوشش میدهد.

علاوه بر این میتواند در جلوگیری از خشک شدن و فرسودگی سطح داشبرد بسیار مفید باشد . زیرا داشبرد اغلب تحت تابش مستقیم نور خورشید است که به سطح آن آسیب میرساند.

واکس داشبرد به طور فعال درخشندگی را به سطح داشبرد شما بازمیگرداند . و همچنین از ترک خوردن و محو شدن ناشی از UVجلوگیری می کند .

در کنار اسپری های واکس داشبرد ، پاک کننده های مایع داشبرد وجود دارد که میتوانید با استفاده از اسفنج آغشته به مایع پاک کننده که شبیه واکس کیف و کفش چرمی است ، روی سطح داشبرد استفاده کنید و ظاهری فوق العاده برای فضای داخلی خودرو خود ایجاد کنید.

هنگام استفاده از اسپری داشبرد احتیاط کنید . چشم شما نباید با اسپری تماس داشته باشد و همچنین باید دور از دسترس کودکان نگهداری شود . علاوه بر این فقط باید روی سطح داشبرد اسپری شود.

جمع بندی

شرکت کیمیاگران مبین ری در تولید چربیگیر ها و محصولات خودرویی خود نیاز های مشتریان را مد نظر قرار میدهد . شما میتوانید چربیگیر ها ، واکس داشبرد و دیگر محصولات خودرویی کیمیاگران مبین ری را در صفحه محصولات سایت مشاهده فرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای