كيمياگران مبين ری

آشنایی با انواع پوشش هاي صنعتي

آشنایی با انواع پوشش هاي صنعتي

پوشش های صنعتی موادی هستند که برای محافظت، تزئین یا تغییر خواص یک سطح استفاده می شوند. این پوشش ها می توانند از مواد مختلفی مانند رزین ها، رنگ ها، رنگدانه ها، پرکننده ها و افزودنی ها تشکیل شوند.

پوشش هاي صنعتي در همه جا ظاهر می شوند. آنها از مجموعه متنوعی از محصولات در برابر خوردگی، سایش و پوسیدگی محافظت می کنند و همچنین ظاهری زیبا و رنگارنگ را به سطح یا محصول پوشش داده شده می بخشند.

پوشش هاي صنعتي

کاربرد پوشش های صنعتی

پوشش هاي صنعتي قابل استفاده در موارد زیر کاربرد دارد که شامل:

  • محصولات ساختمانی
  • سازه ها و تجهیزات فضای باز
  • وسایل ورزشی و بازی
  • اتومبیل، قایق و هواپیما و لوازم جانبی مربوطه
  • سایر انواع تجهیزات حمل و نقل
  • لوازم و ماشین آلات
  • تجهیزات ساختمانی و کشاورزی
  • تجهیزات ایمنی و امنیتی

پوشش هاي صنعتي مناسب باعث می شود محصولات تولیدی دوام بیشتر و ظاهر بهتری داشته باشند. تنوع سطوح پوشش داده شده بسیار زیاد است: انواع فلزات، چوب، پلاستیک و کامپوزیت، لاستیک، شیشه، چرم و غیره.

تولیدکنندگان معمولاً پوشش های صنعتی را در مراحل بعدی تولید اعمال می کنند. فرآیند تکمیل، با استفاده از مواد پوشش فرموله شده، از محصول ارزشمند آنها محافظت و تقویت می کند.

دامنه ویژگی های پوشش هاي صنعتي بسیار گسترده است.

انواع پرکاربرد پلیمرها در پوشش صنعتی

ما فهرست کوتاهی از انواع پرکاربرد پلیمرهای با کارایی بالاتر در پوشش‌های صنعتی گردآوری کرده‌ایم. این پلیمرها در صورت نیاز برای فرموله شدن در سیستم های مدرن، کم حلال یا آب موجود هستند. در اینجا، ما برخی از مزایایی که هر کدام برای برنامه های خود به ارمغان می آورد را شرح می دهیم:

انواع پرکاربرد پلیمرها در پوشش صنعتی

پوشش هاي صنعتي پلی یورتان

تولیدکنندگان از پوشش‌های پلی یورتان در طیف وسیعی از محیط ‌ها استفاده می‌کنند که اغلب به عنوان پوشش نهایی محافظ بر روی سایر پرایمرهای صنعتی فرموله شده سفارشی است. پلی یورتان ها در برابر سایش مقاوم هستند و می توانند دوام را برای مقاومت در برابر سایش و پارگی و سوء استفاده افزایش دهند.

این پوشش‌ها رنگ را حفظ می‌کنند و در صورت تمایل می‌توانند ظاهری جذاب و براق داشته باشند. پوشش های پلی یورتان آلیفاتیک دوام خوبی در برابر اشعه ماوراء بنفش و محیطی دارند. چنین پوشش هایی انتخاب خوبی برای کاربردهای فضای باز هستند.

محصولات پلی یورتان معطر در برابر تخریب در شرایط مرطوب یا زیر آب مقاومت می کنند، اما در مواجهه با نور UV تمایل به محو شدن دارند. این پوشش ها می توانند در محیط های داخلی به خوبی عمل کنند.

پوشش هاي صنعتي اپوکسی

این پوشش‌ها معمولاً از یک عامل پخت آمین ترکیب شده با یک پلیمر اپوکسی تشکیل شده‌اند. به لوله های دوتایی چسب اپوکسی فکر کنید که ممکن است برای محکم کردن یک چسب از یک ماده به ماده دیگر استفاده کنید. فرمولاتورها می توانند نسبت مخلوط (و مواد تشکیل دهنده) اپوکسی ها را برای ایجاد طیف گسترده ای از ویژگی ها تغییر دهند. این به کاربران یک پوشش منحصر به فرد می دهد تا نیازهای محیط های متعدد را برآورده کند.

پوشش هاي صنعتي اپوکسی به خوبی به سطوح مختلف چسبیده می شوند. اپوکسی ها در برابر هوا و سایش بسیار موثر مقاومت می کنند. پوشش های اپوکسی نیز نسبت به سایر مواد پوششی، دمای بالاتری را تحمل می کنند. اگر مواد اپوکسی به درستی فرموله شوند، می توانند در برابر حرارت تا صدها درجه فارنهایت مقاومت کنند!

اپوکسی ها اغلب در سیستم های دو یا سه بخشی اعمال می شوند. به عنوان یک لایه پایه، کاربر ممکن است یک پرایمر  برای حداکثر محافظت در برابر خوردگی مشخص کند. اپوکسی روی این پرایمر اعمال می شود. در یک سیستم سه بخشی، متشکل از یک پایه روی، یک بایندر اپوکسی و یک پوشش نهایی، سازنده ممکن است یک روکش پلی یورتان را برای زیبایی و عملکرد برتر تعیین کند.

پوشش هاي صنعتي اپوکسی

پوشش های صنعتی آلکیدی

پوشش‌های آلکیدی مواد پوشش‌دهنده صنعتی و ثابت شده‌اند. هنگامی که روی بسترهای آماده اعمال می شود، پوشش های آلکیدی در برابر اثرات محیط های مختلف مقاومت می کنند. آنها ممکن است به صورت سفارشی فرموله شوند تا در محیط های داخلی، خارجی، زیر آب و زیرزمینی به طور موثر عمل کنند.

فرمولاتورها اجزای مورد استفاده برای ایجاد پوشش های آلکیدی سفارشی را برای انطباق با شرایط مختلف تنظیم می کنند. خشک شدن پوشش های آلکیدی ممکن است نسبت به سایر پوشش ها بیشتر طول بکشد، زیرا باید در برابر اکسیژن نفوذپذیر باشند. به این ترتیب، گرما اغلب برای سرعت بخشیدن به واکنش پخت شیمیایی اعمال می شود.

پوشش های غنی از روی

این پوشش های با کارایی بالا از گرد و غبار روی به عنوان رنگدانه جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی استفاده می کنند. پوشش های روی آلی اغلب با چسب های رزین اپوکسی یا پلی یورتان ساخته می شوند، زیرا رنگدانه های با کارایی بالا، پلیمرهای با کارایی بالا را توجیه می کنند.

پوشش‌های روی به ویژه در هنگام استفاده بر روی فولاد مؤثر هستند و محافظت در برابر خوردگی دو عملکردی را ارائه می‌دهند. هم یک سد گالوانیکی و هم یک سد پلیمری. پوشش های غنی از روی بادوام هستند و در برابر سایش مقاوم هستند.

پوشش هاي صنعتي اکریلیک

پوشش های اکریلیک دارای مزایای بسیاری از جمله قابلیت خشک شدن سریع و براقیت بالا هستند. آنها پرایمرهای تقویت کننده چسبندگی عالی می سازند. اکریلیک ها اغلب به مواد کمتری نیاز دارند و می توانند مقاومت در برابر خوردگی محصول پوشش داده شده را افزایش دهند.

سخن پایانی

شرکت کیمیاگران مبین ری در تولید چربی گیرهای خود نیازهای مشتریان را مد نظر قرار میدهد. شما میتوانید چربی گیرها و پوشش های صنعتی کیمیاگران مبین ری را در صفحه محصولات سایت مشاهده بفرمائید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای